Reklama

NEUCA umacnia pozycję rynkową i zwiększa skalę biznesu

NEUCA w pierwszym kwartale 2017 r. odnotowała wzrost przychodów o 7,5 proc. do blisko 2 miliardów złotych. Jednocześnie grupa wzmocniła swoją pozycję rynkową, osiągając 29,1 proc. udziałów w branży hurtu aptecznego vs 28,3 proc. w analogicznym okresie w 2016 r.

- Spółka w pierwszych trzech miesiącach roku wypracowała 35,2 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych, czyli na zbliżonym poziomie jak w pierwszych trzech miesiącach 2016 r. Zrealizowała 31 proc. prognozy finansowej zakładającej zysk netto w 2017 r. na poziomie 115 mln zł bez zdarzeń jednorazowych.

Reklama

- W segmencie produktów własnych NEUCA osiągnęła 7,6 mln zł zysku netto w pierwszym kwartale 2017 r. W efekcie działalność w tym segmencie wygenerowała 22 proc. wyniku netto całej grupy. Sprzedaż produktów własnych do aptek wzrosła w pierwszym trzech miesiącach o 11 proc. - do ponad 29 mln złotych.

- NEUCA kontynuowała inwestycje w obszarze biznesów pacjenckich. Od początku roku sieć przychodni Świat Zdrowia powiększyła się o 9 przychodni lekarskich i liczy obecnie już 58 placówek. Jednocześnie NEUCA rozpoczęła wdrożenie w całym kraju platformy aptecznej Apteline.pl, umożliwiającej zamawianie leków przez Internet oraz kontakt z farmaceutą on-line.

NEUCA w pierwszych trzech miesiącach wykonała dużą pracę w obszarze wzmocnienia pozycji lidera na polskim rynku hurtowej dystrybucji farmaceutycznej. Na szczególną uwagę zasługują udziały grupy w segmencie aptek niezależnych. W pierwszym kwartale wyniosły one 32 proc. czyli o ponad 2 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Istotny wzrost pozycji NEUCA w tym segmencie to efekt ciągłej poprawy wyników satysfakcji klienta, a także pogłębiających się relacji spółki z jej klientami. Grupa intensywnie rozwija współpracę z farmaceutami w ramach programów aptecznych. Na koniec pierwszego kwartału 2017 r. uczestniczyło w nich blisko 5200 aptek, w samym programie Partner+ prawie 600 aptek.

Coraz większy udział w wyniku netto grupy ma działalność w zakresie produktów własnych, która wygenerowała ponad 20 proc. zysku NEUCA. Spółka notuje systematyczny wzrost sprzedaży produktów pod marką Apteo, Genoptim i Cera+. W pierwszym kwartale 2017 r. przychody z ich sprzedaży do aptek zwiększyły się o 11 proc. do 29,4 mln zł. Spółka przygotowuje się do wdrożenia w kolejnych miesiącach nowych produktów i dużo uwagi poświęca lekom na receptę pod marką Genoptim. Jej udział w ogólnym portfolio produktów wzrósł do 15 proc. w pierwszym kwartale 2017 z 10 proc. w analogicznym okresie przed rokiem.

NEUCA kontynuuje również rozwój biznesów skierowanych do pacjenta. W tym segmencie grupa kładzie nacisk na innowacyjne rozwiązania, które pomagają pacjentom. W pierwszym kwartale tego roku NEUCA nawiązała współpracę z firmą Kamsoft, która wesprze spółkę we wdrożeniu elektronicznej dokumentacji medycznej i innych rozwiązań IT w przychodniach Świat Zdrowia oraz ośrodkach badań klinicznych.

Wśród nowych biznesów grupy bardzo dynamicznie rozwija się Ortopedio.pl, internetowy serwis zapewniający zdalny dostęp do sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego oraz poradę fizjoterapeuty. Obecnie platforma współpracuje już z 700 aptekami w całym kraju.

Rosnącą popularność segmentu e-commerce na rynku aptecznym sprawiła, że NEUCA buduje innowacyjne rozwiązanie dla aptek nieobecnych dotąd w internecie. Po ubiegłorocznych testach spółka wdrożyła w największych miastach kraju platformę zamówień aptecznych Apteline.pl. Za jej pomocą pacjent może zamówić i odebrać lek w aptece, a także skorzystać on-line z porady farmaceuty. Do końca roku z Apteline.pl ma współpracować około 800 aptek.

- Wszystkie nasze działania jakie prowadzimy zarówno w nowych obszarach biznesowych jak i w zakresie podstawowej działalności, realizujemy z myślą o aptekach niezależnych. Chcemy wzmacniać nasz serwis nie tylko poprzez rosnącą satysfakcję klienta, ale również poprzez rozszerzenie oferty dla indywidualnych farmaceutów. W tym miejscu widzimy duży potencjał w otwarciu się aptek na współpracę z rozwiązaniami i usługami oferowanymi przez nasze biznesy pacjenckie. Jesteśmy przekonani, że wynikające z tej współpracy synergie dają duże korzyści farmaceutom, a Spółce dodatkowe źródło wzrostu wartości - uważa Piotra Sucharski, prezes NEUCA.

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: R. | Neuca SA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »