Reklama

NEUCA znacząco zwiększa zyski i zacieśnia współpracę z aptekami

Spółka w pierwszej połowie 2018 r. wypracowała blisko 51,7 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych, czyli o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku. W samym drugim kwartale br. NEUCA zarobiła 18,5 mln zł netto, co oznacza wzrost o 58 proc. Jednocześnie grupa osiągnęła wysoką marżę brutto na poziomie 10,72 proc., czyli o 1,21 pp. więcej wobec drugiego kwartału 2017 r.

- NEUCA w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. odnotowała wzrost przychodów o ponad 4 proc. do 3,94 mld zł. Jednocześnie grupa zachowała silną pozycję rynkową, osiągając blisko 29 proc. udziałów w branży hurtu aptecznego.

Reklama

- Sprzedaż produktów własnych do aptek wzrosła w pierwszych sześciu miesiącach o 22 proc. do 72 mln złotych. W sumie w tym czasie apteki sprzedały 19,5 mln produktów z portfolio Synoptis Pharma, a NEUCA osiągnęła 17,5 mln zł zysku netto, czyli o 14 proc. więcej niż przed rokiem.

- Grupa intensywnie rozwija współpracę z farmaceutami w ramach programów aptecznych. Na koniec pierwszego półrocza 2018 r. uczestniczyło w nich ponad 5700 aptek (42 proc. aptek w kraju), w tym w programie Partner+ 805 aptek (6 proc. krajowych aptek).

NEUCA w ostatnim półroczu dużo uwagi poświęciła poprawie jakości serwisu i pracy nad satysfakcją klienta. Wynik tej pracy obrazuje wysoki poziom wskaźnika NPS (Net Promotor Score), który w drugim kwartale osiągnął rekordowy poziom 38 punktów. Systematyczne działania związane z tym obszarem mają przełożenie na silną pozycję Grupy wśród aptek niezależnych. W pierwszym półroczu udziały rynkowe w tym segmencie sięgnęły 31 proc. Dodatkowy wpływ na miejsce spółki na rynku ma rozszerzanie zasięgu programów aptecznych i rynkowych aktywności. Na koniec czerwca uczestniczyło w nich ponad 5700 aptek, tj. już 42 proc. działających w kraju.

Mocne fundamenty biznesu, oparte o pogłębiającą się współpracę z klientami, pozwalają na poprawę wyników spółki.

Bardzo dobre wyniki grupa osiąga w segmencie produktów własnych. Sprzedaż produktów pod marką Apteo, Genoptim i Cera+ wzrosła w pierwszym półroczu o 22 proc. do 72 mln złotych. Natomiast pod względem sprzedaży wolumenowej marek zarządzanych przez Synoptis Pharma zajmują już 4. miejsce w segmencie aptek niezależnych (w kategorii produktów bez recepty). Działalność w tym obszarze jest od kilku lat istotnym fundamentem budowy wyniku całej grupy.

Swój udział w zysku NEUCA w ostatnim półroczu uzyskały biznesy pacjenckie. Rentowność na poziomie netto mają wykazują przychodnie lekarskie Świat Zdrowia oraz segment badań klinicznych, w którym pod kątem zyskowności wyróżnia się obszar CRO (spółki BioScience i Clinmed Pharma). Synergii względem podstawowej działalności oraz innych biznesów pacjenckich dostarcza telemedyczny Diabdis. Diabetycy, korzystający z tego programu, mają możliwość zamawiania pasków do glukometrów i insulin przez platformę apteline.pl. Następnie złożone zamówienie opłacają i odbierają w aptece. Z kolei dzięki rozwojowi serwisu Ortopedio.pl grupa zapewnia zdalny dostęp do sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego oraz poradę fizjoterapeuty. Platforma pozwala na realizację zamówień w formule click&collect już za pośrednictwem ponad 1800 aptek.

NEUCA, inwestując w e-commerce oraz rozwiązania telemedyczne, wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom pojawiającym się na rynku ochrony zdrowia. W maju włączyła się w ogólnopolski pilotaż e-recepty, której implementacja stworzy duże pole do rozwoju telemedycyny. Obecnie w pilotażu uczestniczą dwie przychodnie należące do grupy. Za ich pośrednictwem do połowy sierpnia wystawiono ponad 4000 e-recept. Wdrożenie elektronicznej recepty to niejedyne zmiany w otoczeniu rynkowym i prawnym, jakie zaszły w ostatnim czasie.

- Wpływ regulacji Apteka dla Aptekarza, wprowadzenie e-recepty, ustawa o wsparciu osób niepełnosprawnych, to najważniejsze zagadnienia, z jakimi stykają się uczestnicy rynku. Zmiany w prawie weryfikują liczbę aptek, kierują uwagę na farmaceutę, otwierając przed nim nowe możliwości oraz szanse. Mamy świadomość, że wygrywać będą te biznesy, które najskuteczniej pomogą aptekom przejść przez tę transformację. Dlatego nieustannie kładziemy duży nacisk na systematyczną poprawę jakości serwisu oraz poziomu satysfakcji klientów. Natomiast dzięki zaangażowaniu w rozwój produktów własnych i biznesów pacjenckich, jesteśmy w stanie zapewnić dodatkowe korzyści dla farmaceutów. Podejmowane przez nas aktywności i idące za tym lepsze wyniki finansowe potwierdzają, że idziemy w dobrym kierunku, którego celem jest wzrost zysku w całym 2018 roku.- wyjaśnia Piotr Sucharski, prezes grupy NEUCA.

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: Neuca SA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »