Nie dali się gigantowi

Koncern Microsoft wycofał w sobotę swą ofertę przejęcia spółki internetowej Yahoo!, argumentując, że stawiane przez nią żądania finansowe są zbyt wysokie.

Reklama Yahoo na Times Square w Nowym Jorku

"Mimo naszych najlepszych starań, w tym podwyższenia oferty o około 5 mld dolarów, Yahoo! nie uczyniło ruchu w kierunku zaakceptowania naszej propozycji" - napisał prezes Microsoft Steve Ballmer w liście do współtwórcy i dyrektora Yahoo! Jerry'ego Yanga.

Microsoft - największy na świecie producent oprogramowania komputerów osobistych - złożył firmie Yahoo!, która dysponuje jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, propozycję przejęcia na początku roku. Gdyby do transakcji doszło, byłoby to największe przejęcie w historii branży wysokiej techniki.

Reklama

Yahoo! od początku sygnalizowało, że zaproponowana mu cena jest zbyt niska. Firma żądała 37 dolarów za każdą swoją akcję, podczas gdy Microsoft w toku negocjacji zaoferował najwyżej 33 dolary. Microsoft groził również tzw. wrogim przejęciem, czyli zakupieniem Yahoo! na podstawie porozumienia z jego akcjonariuszami, bez udziału statutowych władz spółki.

W sobotę koncern wycofał się z poprzednich propozycji. - Po starannym rozważeniu uważamy, że żądania Yahoo! nie mają dla nas sensu i że w najlepszym interesie udziałowców, pracowników i innych interesariuszy jest wycofanie naszej oferty - napisał Ballmer.

W reakcji na ten krok firma Yahoo! powtórzyła swą opinię o zbyt niskiej cenie oferowanej przez Microsoft i dodała, że wielu udziałowców poparło determinację spółki.

Jerry Yang oświadczył, że po zamknięciu sprawy niedoszłego przejęcia przez Microsoft jego firma będzie mogła skupić się na "przeprowadzeniu transformacji najważniejszej w swej historii".

Więcej w "Rzeczpospolitej"

INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Dowiedz się więcej na temat: deta | firma | Microsoft | danie | Yahoo | Dana | koncern | przejęcia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »