Niemieckie stacje z polską marką

26 mln euro, czyli prawie 120 mln zł ma kosztować zmiana logo stacji, które Orlen kupił w Niemczech od BP. Obejmie ona od 130 do 150 placówek spośród 494 należących obecnie do polskiego koncernu.

26 mln euro, czyli prawie 120 mln zł ma kosztować zmiana logo stacji, które Orlen kupił w Niemczech od BP. Obejmie ona od 130 do 150 placówek spośród 494 należących obecnie do polskiego koncernu.

- Reszta, czyli około 350 obiektów, będzie funkcjonować pod inną marką - powiedział Przemysław Grabowski, dyrektor ds. finansowych Orlen Deutschland, w wywiadzie udzielonym wewnętrznej gazetce koncernu.

W bieżącym roku w niemieckiej sieci stacji płockiego koncernu zostanie sprzedanych około 1,4 mln metrów sześciennych paliw. Obecnie Orlen Deutschland ma ok. 3% udziałów w niemieckim rynku paliwowym. Udział polskiej firmy na północy Niemiec wynosi 7%. W ciągu najbliższych pięciu latach spółka chce, poprzez rozbudowę sieci dystrybucji i dalsze akwizycje, zwiększyć ten udział do 10% lokalnego, północnoniemieckiego rynku sprzedaży detalicznej.

Reklama

PKN Orlen kupił od BP 494 stacje benzynowe w Niemczech za 100,9 mln euro pod koniec zeszłego roku.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: stacje | niemiecki | polskie marki | Marek | Niemcy | Polskie | Orlen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »