Niemieckie stacje z polską marką
26 mln euro, czyli prawie 120 mln zł ma kosztować zmiana logo stacji, które Orlen kupił w Niemczech od BP. Obejmie ona od 130 do 150 placówek spośród 494 należących obecnie do polskiego koncernu.
- Reszta, czyli około 350 obiektów, będzie funkcjonować pod inną marką - powiedział Przemysław Grabowski, dyrektor ds. finansowych Orlen Deutschland, w wywiadzie udzielonym wewnętrznej gazetce koncernu.
W bieżącym roku w niemieckiej sieci stacji płockiego koncernu zostanie sprzedanych około 1,4 mln metrów sześciennych paliw. Obecnie Orlen Deutschland ma ok. 3% udziałów w niemieckim rynku paliwowym. Udział polskiej firmy na północy Niemiec wynosi 7%. W ciągu najbliższych pięciu latach spółka chce, poprzez rozbudowę sieci dystrybucji i dalsze akwizycje, zwiększyć ten udział do 10% lokalnego, północnoniemieckiego rynku sprzedaży detalicznej.
PKN Orlen kupił od BP 494 stacje benzynowe w Niemczech za 100,9 mln euro pod koniec zeszłego roku.