Nowa oferta sieci Idea

Idea podnosi się po nokaucie zadanym przez Heyah. Dziś chce przejść do ofensywy wprowadzając nową ofertę bez abonamentu.

Idea podnosi się po nokaucie zadanym przez Heyah. Dziś chce przejść do ofensywy wprowadzając nową ofertę bez abonamentu.

Nieco ponad kwartał zajęło PTK Centertel wypracowanie nowej oferty, która może nawiązać skuteczną walkę w segmencie pre-paid z Polską Telefonią Cyfrową (PTC), operatorem sieci Era i Heyah. Dziś oficjalnie wchodzi na rynek nowa oferta POP i to właśnie teraz rozpocznie się prawdziwa walka o klienta. Idea stąpa jednak nieco inną drogą, nie stworzyła jak PTC oddzielnej marki a rozwija POP. Fakt ten tłumaczyć można na dwa sposoby: albo nie miała na to czasu albo pieniędzy w budżecie.

Syndrom Heyah

Wprowadzenie nowego POP wymusiła PTC, która nieco ponad 3 miesiące temu zaproponowała, rewolucyjną jak na polskie warunki, ofertę Heyah. Pre-paid z nową marką okazał się rynkowym przebojem. Przez 3 miesiące do klientów trafiło ok. miliona tys. kart startowych. IDEA próbowała w tym okresie bezskutecznie modyfikować swoją ofertę bez abonamentu, dealerzy tej sieci określają jednak sprzedaż POP w ostatnich miesiącach jako beznadziejną. Odpowiedź to wykreowanie nowej oferty, która kosztem zdecydowanie mniejszej marży ma uratować rynkową pozycję.

Reklama

Nowy POP to płaska stawka za połączenia telefonicznie, 80 gr brutto bez względu na porę, dzień czy sieć, do jakiej się dzwoni. Wzorem Heyah użytkownicy nowej taryfy IDEA korzystają z naliczania sekundowego, od momentu zainicjowania rozmowy. Konstrukcja nowej oferty jest jeszcze prostsza niż w przypadku konkurencji, Heyah niższe ceny połączeń i SMS oferowała wewnątrz swojej sieci, POP ma jednolite stawki.

Strzał w kolano?

Nowy POP pozytywnie zaskakuje cenami połączeń i wiadomości tekstowych (SMS) oraz sekundową taryfikacją, niestety nie wszystkich. Oferta uderza bowiem w klientów abonamentowych tej sieci, którzy w zdecydowanej większości przypadków nie mogą korzystać ani z tak korzystnych cen ani z takiego sposobu taryfikacji. O ile Heyah zabezpieczyła się przed migracją części klientów ograniczając ofertę wyłącznie do połączeń głosowych i SMS, to w przypadku POP sytuacja nie jest już tak klarowna Đ tu usług dodanych jest znacznie więcej a to po prostu klientów płacących abonament może irytować.

PlusGSM czeka

Do aktywnej walki o pre-paid nie włączył się na razie Polkomtel, operator sieci PlusGSM. Zmiany wprowadzone w ofercie bezabonamentowej (Simplus Team) można uznać za kosmetyczne. Jeśli ten operator w najbliższym czasie nie wykona żadnych istotnych ruchów, które podniosą atrakcyjność jego oferty przestanie zupełnie liczyć się w segmencie pre-paid. Rynkowe plotki mówią jednak, iż Polkomtel będzie chciał wprowadzić ofertę zbliżoną do Heyah i nowego POP w sierpniu. To mogą być naprawdę gorące wakacje.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: Heyah | idea
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »