Nowa struktura BRIJU przygotowana na kontynuację dynamicznego rozwoju segmentu wyrobów jubilerskich
Notowana na GPW jubilerska spółka BRIJU kończy restrukturyzację dostosowując strukturę organizacyjną Grupy do potrzeb wynikających z dynamicznego rozwoju sieci jubilerskiej. Od Nowego Roku aktywność związana z wyrobami jubilerskimi prowadzona będzie przez spółkę zależną BRIJU 1920 Sp. z o.o.
2 stycznia działalność BRIJU w zakresie projektowania, produkcji, sprzedaży hurtowej i detalicznej wyrobów jubilerskich została przeniesiona do spółki zależnej BRIJU 1920 Sp. z o.o., która znajduje się pod wyłączną kontrolą BRIJU S.A. Wartość wyodrębnionej części przedsiębiorstwa została ustalona przez biegłego rewidenta na 62 mln zł. Zakres przenoszonej części przedsiębiorstwa obejmuje m.in. zakład produkcyjny, prawa własności intelektualnej oraz majątkowe prawa autorskie, aktywa trwałe i obrotowe, wszelkie umowy, wierzytelności i należności.
- Konieczność uporządkowania struktury i wyodrębnienia spółki zajmującej się działalnością jubilerską wynika z dynamicznego rozwoju tego segmentu. Na koniec ubiegłego roku mieliśmy już 45 sklepów BRIJU, a w kolejnych latach planujemy kontynuację rozbudowy sieci salonów własnych - powiedział Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU.
W 2016 r. BRIJU otworzyło 15 nowych salonów pod własną marką, dzięki czemu na koniec roku łączna powierzchnia sklepów wzrosła do 3,1 tys. m kw. z 2,2 tys. m kw. na początku roku. Ostatnim otwartym w tym roku salonem był lokal w centrum handlowym "Sonata Park" w Sochaczewie. Wcześniej BRIJU otworzyło salony m.in. w Szczecinie, Poznaniu, Katowicach, Gliwicach i Mysłowicach.
- Planujemy kontynuację dynamicznego rozwoju, w 2017 r. chcemy otworzyć kolejne kilkanaście salonów, z czego na około 10 lokalizacji mamy już podpisane umowy. Będą to sklepy m.in. w Krakowie, Cieszynie, Warszawie i Bielsku-Białej - dodał Przemysław Piotrowski.
Kompetencje w zakresie działalności segmentu handlu hurtowego i obróbki surowców metali szlachetnych pozostaną niezmienne i znajdować się będą w spółce BRIJU Surowce Sp. z o.o. oraz w BRIJU S.A. Spółka BRIJU S.A. będzie również realizować funkcje związane z zarządzaniem Grupą Kapitałową.
IV kwartał to tradycyjne ważny okres w sprzedaży jubilerskiej, jak i w całym handlu detalicznym. Grupa otworzyła w tym okresie 9 sklepów oraz wprowadziła elastyczną ofertę sprzedażową dostosowaną do oczekiwań Klientów, co pozwoliło osiągnąć dobre wyniki w sprzedaży detalicznej.
- Ostatnie miesiące to czas intensywnych przygotowań do najważniejszego okresu sprzedażowego w roku. Uważam, że dobrze przygotowaliśmy się na ten czas, dzięki czemu w pełni zrealizowaliśmy zakładany plan sprzedaży w naszej sieci sklepów - dodał prezes BRIJU.
Notowana na głównym rynku GPW jubilerska Grupa zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wysokiej jakości wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności BRIJU jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych - głównie złota i srebra.
Działalność jubilerska jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Od 2011 r. produkcja odbywa się pod marką BRIJU, a od 2013 r. spółka rozwija własną sieć sprzedaży, która liczy 45 salonów pod marką BRIJU. Asortyment spółki obejmuje klasyczne i nowoczesne kolekcje biżuterii. BRIJU, we współpracy ze znanymi projektantami, tworzy również oryginalne kolekcje modowe.
Jako jedna z nielicznych spółek na polskim rynku BRIJU posiada własny zakład produkcyjny z nowatorskim systemem produkcji, wykorzystującym najlepsze światowe technologie i sprzęt. Własny zakład umożliwia elastyczne reagowanie na coraz szybciej zmieniające się trendy modowe.
Opr. KM