Odżywki rosną jak na drożdżach
Zainteresowanie odżywkami w Polsce widoczne jest dopiero od 2-3 lat, jednak rośnie ono bardzo dynamicznie, rocznie w granicach 20-30 proc. - informuje "Puls Biznesu".
Jak powiedział gazecie Michał Wasilewski, prezes giełdowego Tricepsu, sieci sklepów z odżywkami, w ubiegłym roku cały rynek suplementów diety osiągnął wg PMR szacunkową wartość ok. 2,5 mld zł. Ok. 60 proc. sprzedaży przypada na apteki i inne sieci sprzedaży produktów zdrowotnych nie dla sportowców. Wg szacunków, sportowa część tego rynku to 1 mld zł, a dynamika wzrostu to 20-30 proc. rocznie.
Korzystają na tym mleczarze, którzy inwestują w zakłady produkujące surowiec do odżywek. Natomiast polscy producenci konkurują jak równy z równym z producentami zachodnimi, nie tylko ceną, ale także jakością. Np. polski producent odżywek Activlab, eksportujący swoje wyroby do Unii Europejskiej i na Bliski Wschód, otworzył swój oddział w Stanach Zjednoczonych.