Onet pogrążył wynik TVN

TVN miał w III kwartale 3,3 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej. Na wynikach zaważyła między innymi konsolidacja wyników Grupy Onet, koszty programu motywacyjnego, wzrost kosztów inwestycyjnych oraz kosztów finansowych.

TVN miał w III kwartale 3,3 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej. Na wynikach zaważyła między innymi konsolidacja wyników Grupy Onet, koszty programu motywacyjnego, wzrost kosztów inwestycyjnych oraz kosztów finansowych.

Analitycy byli bardzo podzieleni w swoich szacunkach wyniku netto, gdyż ich prognozy wahały się od 46 mln zł zysku do 3,8 mln zł straty netto.

W III kw. 2005 roku zysk netto grupy TVN wyniósł 35,95 mln zł.

"Wyłączając wyniki Grupy Onet, nasza strata netto wyniosła 2.303.000 zł (...) W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września 2005 osiągnęliśmy zysk netto w wysokości 35.952.000 zł. Spadek powstał głównie na skutek rozpoznania kosztów programu motywacyjnego oraz wzrostu kosztów inwestycyjnych i kosztów finansowych" - podała spółka w komentarzu do wyników.

Reklama

Spółka poinformowała, że w III kw. 2006 roku grupa wykazała koszty inwestycyjne netto w wysokości 8.845.000 zł w porównaniu z kosztami inwestycyjnymi netto w wysokości 691.000 zł w III kw. 2005 r. Wyłączając wyniki Grupy Onet koszty inwestycyjne wyniosły 8,15 mln zł w III kw. 2006.

Koszty finansowe netto wyniosły w III kw. 2006 roku 8.546.000 zł w porównaniu do 16.918.000 zł przychodów w III kw. 2005 r. Wyłączając wyniki Grupy Onet koszty finansowe netto wyniosły w III kw. 2006 roku 7.853.000 zł.

TVN podał też, że łączny koszt programu motywacyjnego szacuje na 57 mln zł w 2006 roku, a w samym III kw. 2006 roku koszt ten wyniósł 16 mln zł.

Zysk operacyjny TVN w III kw. 2006 roku spadł do 19,4 mln zł z 27,7 mln zł, wobec prognoz 20,8-79,3 mln zł zysku, przy średniej 42,1 mln zł.

Spółka poinformowała też, że wyłączając wpływ programu motywacyjnego zysk operacyjny wzrósł o 28,6 proc. do 35,7 mln zł.

"Nasz zysk operacyjny, uwzględniając koszty programu motywacyjnego, spadł o 29,9 proc. do 19.427.000 zł w trzecim kwartale 2006 r. Nasza marża operacyjna wynosiła 9 proc. w trzecim kwartale 2006 r. Wyłączając wyniki Grupy Onet nasz zysk operacyjny spadł o 27,9 proc. do 19.987.000 zł a marża wyniosła 10,1 proc." - podano.

Przychody wzrosły w III kw. do 215,4 mln zł z 173,3 mln zł, podczas gdy rynek, dosyć zgody w tym przypadku, oczekiwał wzrostu o 27 proc. do średnio 220 mln zł.

"Wyłączając wyniki Grupy Onet, nasze przychody wzrosły o 14,1 proc. do 197.860.000 zł. Wzrost przychodów zawdzięczamy przede wszystkim 11 proc. wzrostowi ceny reklamy w TVN i 4 proc. wzrostowi sprzedanych punktów GRP" - podał TVN.

Spółka poinformowała również, że w III kw. 2006 roku przychody reklamowe wzrosły o 26,6 proc. do 163,5 mln zł z 129,18 mln zł w analogicznym okresie 2005 r.

"Wyłączając wyniki Grupy Onet przychody reklamowe wzrosły o 14,5 proc. do 147.858.000 zł. Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu o 15.262.000 zł przychodów netto z tytułu emisji reklam w naszym programie TVN, który zanotował 11 proc. wzrost przeciętnej ceny netto za każdy sprzedany punkt ratingowy i 4 porc. wzrost liczby sprzedanych punktów ratingowych" - podał TVN.

"Programy uruchomione i zakupione w 2004 i 2005 r. przyczyniły się do zwiększenia przychodów reklamowych o 3.131.000 zł w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku" - podano.

Narastająco po trzech kwartałach 2006 roku zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej spadł o 7,7 proc. do 130,7 mln zł, a zysk operacyjny do 213,6 mln zł z 164,6 mln zł w takim samym okresie roku 2005.

Przychody wzrosły po trzech kwartałach do 759,9 mln zł z 585,3 mln zł.

"Wyłączając wyniki Grupy Onet, nasz zysk netto spadł o 7 proc. do 131.749.000 zł, głównie na skutek spłaty obligacji ITI Media, od których naliczone odsetki i dodatnie różnice kursowe, rozpoznaliśmy stratę netto związane z Grupą Onet w wysokości 1.025.000 zł" - podano.

Spółka podała również, że udział programu TVN w rynku w grupie docelowej w prime time wzrósł do 27,9 proc. w III kw. 2006 roku w porównaniu do 25,2 proc. w analogicznym okresie 2005 r.

Udział programu TVN w rynku w grupie docelowej w prime time wzrósł do 29,3 proc. w ciągu dziewięciu miesięcy zakończonych 30 września 2006 r. w porównaniu do 25,9 proc. w analogicznym okresie 2005 r.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | onet | TVN SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »