Oponeo.pl chce być liderem w Europie

Spółka Oponeo.pl chce utrzymać pozycję lidera w sprzedaży opon za pośrednictwem internetu na rynku polskim, a w dłuższej perspektywie planuje stać się liderem w Europie - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

Spółka Oponeo.pl chce utrzymać pozycję lidera w sprzedaży opon za pośrednictwem internetu na rynku polskim, a w dłuższej perspektywie planuje stać się liderem w Europie - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

- Chcemy utrzymać pozycję lidera na internetowym rynku sprzedaży opon w Polsce - powiedział Dariusz Topolewski, prezes spółki.
- Długoterminowym celem strategicznym jest zdobycie pozycji lidera w Europie - dodał.

Obecnie, według szacunków spółki, Oponeo.pl ma 65 proc. udział w internetowym rynku sprzedaży detalicznej opon oraz 3 proc. udziału w rynku wtórnym opon.

Oponeo.pl zamierza wyjść ze swoją ofertą za granicę.
- Planujemy być pierwszą polską firmą internetową, która dokona ekspansji na rynki zagraniczne - powiedział prezes Topolewski.

Reklama

W trzecim kwartale 2007 spółka planuje uruchomienie internetowej sprzedaży opon i felg w Niemczech, Czechach i na Słowacji. W 2008 planowana jest ekspansja na kolejne rynki europejskie.

W 2006 roku spółka sprzedała ponad 160 tys. sztuk opon. Wpływy ze sprzedaży wyniosły 29,8 mln zł.

Spółka nie podała jeszcze oficjalnych wyników za pierwszą połowę 2007, ale poinformowała, że w pierwszej połowie 2007 r. w odniesieniu do pierwszej połowy 2006 r. Oponeo.pl odnotowało 200 proc. wzrost przychodów i 370 proc. wzrost zysku netto.

Prognoza na 2007 rok zakłada sprzedaż na poziomie 45 mln zł i zysk netto w wysokości 3 mln zł.
- To bardzo konserwatywna prognoza. Założyliśmy, że nie będzie ostrej zimy - powiedział prezes Topolewski.

Spółka szacuje, że w roku 2008 wyniki finansowe będą dwa razy większe. Przychody mają sięgnąć 90 mln zł, a zysk netto ponad 6 mln zł. Według przedstawicieli spółki, wzrost przychodów będzie wynikać ze wzrostu rynku internetowego oraz rozwoju rynku motoryzacyjnego w Polsce.

W tegorocznej prognozie nie brano pod uwagę przychodów ze sprzedaży na rynkach zagranicznych, a całość przychodów będzie wygenerowana z rynku polskiego.

Oferta publiczna obejmuje 4 mln akcji serii B z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Cena maksymalna za jedną akcję wynosi 10 zł. Budowa księgi popytu odbędzie się w dniach 27-28 sierpnia.

Środki z publicznej emisji Oponeo.pl przeznaczy na rozwój systemów informatycznych, m.in. na budowę systemu zarządzania treścią (CMS), budowę portalu o felgach, stworzenie call center, budowę centrum logistycznego, nowej siedziby oraz na zwiększenie kapitału obrotowego.

Oferującym akcje Oponeo.pl jest Dom Maklerski PKO BP.

Oponeo.pl zajmuje się handlem detalicznym oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi za pośrednictwem internetu.

Spółka informowała wcześniej, że z emisji nowych akcji chciałaby pozyskać kilkanaście milionów złotych.

Pieniądze przeznaczy m.in. na nowe technologie, rozwój systemów informatycznych (zsynchronizowanie logistyki, stanów magazynowych, oferty i call center), na nowe narzędzia wspomagające sprzedaż i na kapitał obrotowy.

Harmonogram oferty publicznej

27-28 sierpnia - budowa księgi popytu

28 sierpnia - podanie do publicznej wiadomości ceny emisyjnej

29 sierpnia - otwarcie subskrypcji

29-31 sierpnia - przyjmowanie zapisów na akcje serii B w transzy inwestorów indywidualnych

29-31 sierpnia - przyjmowanie zapisów na akcje serii B w transzy inwestorów instytucjonalnych

31 sierpnia - zamknięcie subskrypcji

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: chciał | europ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »