OT Logistics podsumowuje trzeci kwartał

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej i największy operator portowy w Polsce utrzymał w trzecim kwartale wysoką rentowność. Jednocześnie zarząd OT Logistics (OTL) prowadzi szeroko zakrojone działania optymalizacyjne w spółkach grupy. OTL konsekwentnie pracuje również nad planami rozwoju projektów, w które zaangażowała się w minionych miesiącach: Porcie Morskim w Gdańsku, chorwackim porcie Luka Rijeka oraz przewoźniku kolejowym Landkol.

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej i największy operator portowy w Polsce utrzymał w trzecim kwartale wysoką rentowność. Jednocześnie zarząd OT Logistics (OTL) prowadzi szeroko zakrojone działania optymalizacyjne w spółkach grupy. OTL konsekwentnie pracuje również nad planami rozwoju projektów, w które zaangażowała się w minionych miesiącach: Porcie Morskim w Gdańsku, chorwackim porcie Luka Rijeka oraz przewoźniku kolejowym Landkol.

Skonsolidowane przychody wyniosły w trzech pierwszych kwartałach 554,1 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 610,9 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł 43,1 mln zł wobec 47,7 mln zł w analogicznym okresie w poprzednim roku. Na poziomie netto Grupa Kapitałowa OT Logistics (GK OTL) wypracowała od stycznia do września 2015 r. 6,7 mln zł. W 2014 r. było to 14,2 mln zł.

W opisywanym okresie miały miejsce również istotne zdarzenia jednorazowe - związane m.in. z akwizycjami - których łączna wartość wyniosła na poziomie operacyjnym ok. 3,5 mln zł.

Reklama

Jednocześnie grupa utrzymała wysokie wskaźniki rentowności. Marża brutto na sprzedaży wyniosła w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. 10,5 proc. i była wyższa o 0,6 pp. niż rok wcześniej. Rentowność na poziomie EBITDA sięgnęła 6,3 proc. i była taka sama, jak w analogicznym okresie 2014 r. Na poziomie netto rentowność wyniosła 3,3 proc. i była o 0,1 pp. niższa niż w minionym roku.

- Na wyniki OT Logistics w trzecim kwartale miało wpływ kilka obiektywnych czynników. Mieliśmy przede wszystkim do czynienia z suszą, która spowodowała istotne problemy z żeglownością na szlakach śródlądowych i wstrzymała realizację zakontraktowanych usług. Jednocześnie wciąż mamy do czynienia z problemami na globalnym rynku węgla i stali, co wpływa na wolumeny przewozów i przeładunków w portach - tłumaczy Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics. - Niemniej jednak, poprawie uległa sytuacja na Wschodzie. Nasz terminal na granicy z Ukrainą notuje coraz lepsze wyniki i przestał już obciążać finanse grupy - dodaje Zbigniew Nowik.

Zarząd OT Logistics prowadzi szeroko zakrojone działania optymalizacyjne w spółkach wchodzących w skład grupy.

- Prowadzimy intensywne działania, których celem jest podniesienie wyników operacyjnych grupy. Konsolidujemy aktywności biznesowe i pogłębiamy synergie pomiędzy poszczególnymi podmiotami. Zmianom poddawane są również struktury sprzedażowe. Jednocześnie trwa przegląd kontraktów z podwykonawcami. Wszystko to ma pozwolić na istotne ograniczenie kosztów OT Logistics - wyjaśnia Zbigniew Nowik.

W trzecim kwartale OTL brała udział w kilku istotnych transakcjach. W lipcu spółka zakupiła za kwotę 61,2 mln zł akcje nowej emisji spółki Luka Rijeka d.d., zarządzającej największym portem morskim w Chorwacji, stając się jej drugim co do wielkości - po chorwackim państwie - udziałowcem z 20,81 proc. akcji.

- Dopiero co została powołana nowa - pięcioosobowa - rada nadzorcza chorwackiej spółki. W jej skład wszedł wiceprezes OT Logistics, Piotr Ambrozowicz. W najbliższych tygodniach rada będzie pracowała nad aktualizacją planów rozwoju portu - mówi Zbigniew Nowik. - Poprzez wymianę doświadczeń i zwiększanie wolumenów obrotu towarowego, chcemy wzmacniać rolę i znaczenie tego portu morskiego, a tym samym zwiększać potencjał całej Grupy Kapitałowej OT Logistics.

W sierpniu OTL zakupiła 100 proc. udziałów w polskiej kolejowej spółce Landkol, która specjalizuje się w przewozie kruszyw oraz towarów masowych. Inwestycja pozwoli na rozszerzenie oferty przewozów kolejowych, realizowanych dotychczas w oparciu o stałą współpracę z zewnętrznymi operatorami.

We wrześniu spółka sfinalizowała umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości na terenie Portu Gdańsk. OTL planuje zrealizować na tym obszarze istotną inwestycję - budowę największego w regionie portu specjalizującego się w obsłudze towarów agro, tj. zbóż i pasz.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: trzeciej | GPW | trzecia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »