Reklama

Otwarta droga do sprzedaży fabryki za 35 mln zł

Przeniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki zależnej umożliwia finalizację umowy sprzedaży zakładu produkcyjnego w Lublińcu.

Kerdos Group SA - do listopada br. Hygienika SA - wniosła aportem do spółki zależnej Mr. House Europe zakład produkcyjny w Lublińcu (RB nr 140/2014). Na dniach spodziewana jest rejestracja podwyższenia kapitału w Mr. House Europe. To wypełnienie kluczowego warunku w procesie sprzedaży fabryki.

Reklama

- Kwestie formalne przeprowadzane są bardzo sprawnie. Zakończenie transakcji, w tym jej rozliczenie finansowe, powinno nastąpić już w styczniu - mówi Kamil Kliniewski, prezes Kerdos Group SA.

Umowę warunkową sprzedaży fabryki spółka podpisała 2 grudnia br. (RB nr 113/2014). Warunkiem realizacji finalnej umowy sprzedaży było przede wszystkim przeniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa (fabryka w Lublińcu) oraz kredytów związanych z zakładem produkcyjnym do spółki Mr. House Europe. To ta spółka finalnie zmieni właściciela. Uzgodniona cena sprzedaży zakładu, uwzględniająca przejmowane przez nowego właściciela zadłużenie, to 35 mln zł. Jest to wartość o około 12 mln zł wyższa od wartości księgowej zakładu w Lublińcu.

- Transakcja ta jest ważna dla przyspieszenia rozwoju naszych sieci drogerii w Polsce i w Europie Zachodniej. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, która zapewnia długoterminowy wzrost wyników finansowych - komentuje Kamil Kliniewski.

Zakład w Lublińcu jest jedynym zakładem produkcyjnym Kerdos Group. Wytwarza artykuły higieny osobistej - pieluchy jednorazowe dla dzieci, podpaski i wkładki higieniczne. Zgodnie z realizowaną od dwóch lat strategią, Kerdos Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych oraz higienicznych. Zamierza również rozwijać handel internetowy w Polsce i za granicą.

- - - - -

Kerdos Group SA

Grupa kapitałowa skupiona na działalności handlowej - detalicznej i hurtowej - w szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej. Należy do niej sieć drogerii Dayli (teraz 169 lokalizacji w Polsce). W lipcu 2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces przejmowania jedynych drogerii w Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka analizuje możliwe przejęcia sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W grudniu 2014 r. nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł zakładu produkcyjnego - planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.

Do listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie notowane są jej akcje. Obligacje notowane są na rynku Catalyst.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »