Reklama

Outdoorzy kończy rok dużym wzrostem zysku

Outdoorzy S.A., spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, osiągnęła ponad 137 tys. zł zysku netto w roku obrotowym 2016/2017, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 7,34 mln zł.

Spółka zamierza rosnąć w bardzo wysokim tempie dzięki realizowanym działaniom rozwojowym oraz inwestycjom w technologię.

Reklama

W roku obrotowym 2015/2016 zysk netto Emitenta sięgnął 49 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości blisko 5,82 mln zł. Wypracowane przez Spółkę wyniki finansowe w roku obrotowym 2016/2017 wykazały tym samym ponad 177% wzrost zysku netto oraz 26% wzrost przychodów w ujęciu rdr. Warto również zaznaczyć, że Outdoorzy S.A. zanotowała istotne zwiększenie zysku na wszystkich poziomach Rachunku Zysków i Strat. W grudniu 2016 r. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect, co w pozytywny sposób przełożyło się na jej transparentność, możliwość pozyskiwania kapitału oraz budowanie pozycji rynkowej.

Outdoorzy S.A. podąża za trendami w branży oraz oczekiwaniami rynku i konsekwentnie zmniejsza czas realizacji zamówień - w minionym roku spadek sięgnął 15%. Duże znaczenie dla poprawy wyników finansowych miała także prowadzona optymalizacja asortymentu i selekcja produktów znajdujących się w ofercie sklepu zgodnie z preferencjami klientów. Emitent kontynuuje rozwój marki własnej Totem oraz rozszerzył swoją ofertę o produkty marki NATUREHIKE, która cieszyła się dużym zainteresowaniem rynku. Spółka na podstawie przeprowadzonych analiz podjęła decyzję o zwiększeniu zamówień produktów NATUREHIKE na nadchodzący sezon. W ramach optymalizacji kosztów funkcjonowania Outdoorzy S.A. zmieniła też swoją siedzibę.

"Wejście na rynek NewConnect było przełomowym momentem w historii Spółki i z pewnością stworzyło nam możliwości kolejnych emisji akcji i łatwiejszego pozyskiwania kapitału. Rok, pomimo zmian w strukturze zatrudnienia okazał się, bardzo udanym rokiem. Obecnie sytuacja w obszarze zatrudnienie wygląda stabilnie i możemy jeszcze bardziej skoncentrować się na priorytetach i ambitnych celach na ten rok." - podkreśla Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.

Spółka będzie dążyła do utrzymania pozytywnego trendu wzrostu wyników finansowych oraz zwiększania zasięgu sklepu, który wynika z realizacji wszystkich założeń przyjętej strategii rozwoju. Nadchodzący rok obrotowy 2017/2018 będzie dla Emitenta jeszcze bardziej intensywny w zakresie bieżącej działalności w obszarze sprzedaży i planowanych inwestycji w rozwój, a także w technologię. Zarząd Outdoorzy S.A. chce efektywnie wykorzystać potencjał rynku e-commerce oraz swoją coraz mocniejszą pozycję rynkową w branży. Głównym celem podejmowanych działań będzie generowanie jeszcze wyższych wyników finansowych oraz zwiększanie wartości Spółki.

"Nasze cele w kwestiach sprzedaży i bieżącej działalności pozostają niezmienne. Chcemy zwiększać zasięg, uzyskiwać wyższe marże, poprawiać dobór produktów do oferty oraz jeszcze lepiej optymalizować parametry operacyjne i kosztowe. Z dodatkowych celów wyznaczonych należy również wymienić dążenie do zwiększania inwestycji w obszarze automatyzacji procesów, czyli najogólniej rzecz ujmując w IT oraz sprzęt i konsulting. W najbliższym czasie przejdziemy też na nową platformę on-line, bowiem mamy już podpisaną umowę z wykonawcą. Wyznaczone cele i możliwości ich osiągnięcia są jak najbardziej realne. Staramy się je dobierać w taki sposób, aby ryzyko ich nieosiągnięcia było jak najmniejsze." - dodaje Łukasz Golonka.

Outdoorzy to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy S.A. jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

mzb

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »