Reklama

Outdoorzy SA bardzo dobrze rozpoczyna kolejny rok

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, zakończyła I kw. roku obrotowego 2018/2019 osiągnięciem przychodów netto ze sprzedaży w wysokości 1566 tys. zł wobec 1324 tys. zł rok wcześniej. Głównym celem dla zarządu pozostaje odpowiedni dobór asortymentu, aby możliwy był dalszy wzrost rentowności.

Emitent istotnie zmniejszył stratę netto w I kw. roku obrotowego 2018/2019 do niecałych 3 tys. zł z 43 tys. zł w analogicznym okresie roku obrotowego 2017/2018 oraz zwiększył przychody netto ze sprzedaży o ponad 18 proc. Warto również dodać, że spółka w I kw. roku obrotowego 2018/2019 zanotowała zysk ze sprzedaży na poziomie 16 tys. zł oraz zysk z działalności operacyjnej w kwocie 10 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej miała stratę zarówno ze sprzedaży, jak i z działalności operacyjnej.

Pierwszy kwartał każdego roku to najgorszy okres sprzedażowy w branży, więc wyniki finansowe Outdoorzy SA należy uznać za bardzo dobre. Są one rezultatem prowadzonych działań marketingowych mających na celu zwiększenie zasięgu sklepu i dotarcie z ofertą do nowych odbiorów oraz stałej optymalizacji asortymentu produktowego. Zarząd Spółki pozytywnie ocenia wypracowane wyniki finansowe oraz jest przekonany, że podejmowane działania umożliwią jej dalszy rozwój.

Reklama

- Pozytywny wynik, który spółka osiągnęła w I kw. roku obrotowego 2018/2019 jest wynikiem wytężonej pracy, jaką wykonaliśmy w poprzednich miesiącach. Trafione zamówienia preorderowe poskutkowały wzrostem sprzedaży. Na taki wynik złożyły się również umiarkowanie korzystne okoliczności rynkowe, które panowały w tym okresie. Jeśli tylko nie zdarzą się jakieś nieoczekiwane i niesprzyjające okoliczności rynkowe w najbliższej przyszłości, to w kolejnych kwartałach przewidujemy kontynuację stabilnego wzrostu spółki - ocenia Paweł Miśkiewicz, członek zarządu spółki Outdoorzy SA.

W styczniu 2019 r. emitent zadecydował o dalszym rozwoju marki NATURHIKE i rozpoczął przygotowania do dokonania zamówienia kolejnej partii towaru. Podjęta decyzja o zwiększaniu zamówienia na sezon wiosna/lato 2019 roku podyktowana była niezwykle pozytywnym przyjęciem tej marki i wysoką sprzedażą produktów w trakcie sezonu wiosna/lato 2018 roku. Outdoorzy S.A. oczekują, że dzięki zwiększeniu zatowarowania w produkty NATURHIKE możliwy będzie jeszcze bardziej pozytywny odbiór tych produktów na rynku, co przyczyni się do wzrostu sprzedaży oraz osiąganej na niej marży w ciągu całego roku obrotowego.

Spółka cały czas realizuje działania mające na celu dywersyfikację i weryfikację działań marketingowych. W połączeniu z analizą sprzedaży i odpowiednim doborem produktów wprowadzanych do oferty powinno pozwolić to na znaczną poprawę dostępności produktów, będących w kręgu zainteresowania klientów. Efektywna selekcja produktów umożliwia zaopatrzenie magazynu emitenta w towary, które są najczęściej nabywane i tym samym dostarczenie ich do odbiorców w ciągu 24 godzin od zamówienia. W I kw. roku obrotowego 2018/2019 Outdoorzy SA po raz kolejny obniżyli czas realizacji zamówień dla klientów.

Spółka w dalszym ciągu prowadzi prace nad nową platformą on-line, której uruchomienie powinno nastąpić w najbliższych miesiącach. Emitent stale poprawia swoją pozycję w rankingach serwisów konsumenckich w kategorii "Sport". Sklep outdoorzy.pl został również wyróżniony w ostatnim czasie w zakresie jakości.

- Marka NATUREHIKE jest jedną z naszych kilku priorytetowych marek, jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży oraz marży w okresie wiosenno-letnim. Ze statystyk wynika, że produkty tej marki to coś, czego nasz klient poszukuje i chętnie kupuje. Dobrze trafiona marka, która jest pożądana przez klienta oraz, co najważniejsze, spełnia jego oczekiwania w trakcie użytkowania, a przy tym nie ma wygórowanej ceny, może w znacznym stopniu przyczynić się do budowania bazy lojalnych klientów - co jest jednym z naszych głównych celów. Obecnie trwają również prace nad wdrożeniem nowej platformy sklepu, które weszły w decydującą fazę. Szczerze wierzymy, że jakość, którą zaproponujemy użytkownikowi, zostanie doceniona i w zasadniczy sposób ułatwi dostęp do naszej oferty, jak również przyśpieszy proces zakupowy - dodaje Miśkiewicz.

W roku obrotowym 2017/2018 spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 148 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 7225 tys. zł. Rok wcześniej zysk netto Outdoorzy SA sięgnął 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 7344 tys. zł.

Outdoorzy SA to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Interia, opr. MD

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »