Reklama

Outdoorzy SA osiąga rekordowe wyniki finansowe

Outdoorzy SA, spółka zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, wypracowała w roku obrotowym 2016/2017 zysk netto w kwocie 137 tys. zł przy przychodach netto przekraczających 7344 tys. zł. Emitent utrzymuje bardzo wysokie tempo wzrostu sprzedaży i umacnia swoją pozycję rynkową.

W IV kw. roku obrotowego 2016/2017 spółka zanotowała zysk netto w wysokości blisko 127 tys. zł, a jej przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 2443 tys. zł. W analogicznym kwartale roku obrotowego 2015/2016 zysk netto Outdoorzy SA wyniósł 32 tys. zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 1998 tys. zł. Osiągnięte przez emitenta wyniki finansowe wykazują ogromną progresję i pierwszy raz w historii kwartalne przychody ze sprzedaży zbliżyły się do poziomu 2,5 mln zł. Spółka utrzymuje tym samym dynamiczny wzrost sprzedaży, który jest efektem prowadzenia skutecznej polityki marketingowej opartej m.in. o odpowiednią dywersyfikację i selekcję narzędzi. Zarząd Outdoorzy SA prowadzi również cały czas analizy zapotrzebowania rynkowego na produkty i dopasowuje ofertę oraz stany magazynowe do preferencji klientów. Ważnym faktem jest również to, iż wzrost przychodów przekłada się na jeszcze wyższe zwiększenie rentowności na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat.

Reklama

- Bardzo dobrze oceniamy miniony rok oraz osiągnięte wyniki finansowe, które potwierdzają, że potrafimy realizować założone cele i zwiększać sprzedaż. Cały czas optymalizujemy kampanie reklamowe w sieci reklamowej AdWords oraz uruchomiliśmy dodatkowo we wrześniu br. program partnerski w sieci Awin.com, będącej jedną z wiodących platform tego typu jeśli chodzi o marketing efektywnościowy. Położyliśmy również duży nacisk na odpowiednie przygotowanie oferty do sezonu przedświątecznego, m.in. przygotowując specjalną kategorię typu "Prezenty" oraz oferując tydzień darmowej dostawy. Dla poprawy wyników finansowych duże znaczenie ma oczywiście bieżący monitoring parametrów operacyjnych oraz sprzedażowych, a także analiza danych zeszłorocznych - komentuje Łukasz Golonka, członek zarządu spółki Outdoorzy SA.

W minionym kwartale spółka realizowała działania związane z przygotowaniem się do sezonu jesień/zima 2017/2018, który tradycyjnie jest bardzo dobrym okresem sprzedażowym. Zarząd Outdoorzy SA koncentrował się na kampaniach promocyjnych, których rezultatem ma być maksymalizacja sprzedaży w tym okresie. Emitent przygotowywał się również do kolejnego sezonu wiosna/lato dokonując zamówień przedsezonowych, co jest typowe w tej branży.

Bardzo duże znaczenie dla dalszego rozwoju działalności spółki ma stałe zmniejszanie czasu realizacji zamówień dla klientów. W IV kwartale 2016/2017 roku obrotowego wyniósł on średnio 53,22 godziny, notując przy tym spadek o blisko 10 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Outdoorzy SA w dalszym ciągu inwestuje w reklamę online oraz narzędzia, pozwalające na precyzyjne dotarcie do klientów oraz racjonalne gospodarowanie budżetem reklamowym. Wszystkie działania przekładają się tym samym na umacnianie pozycji rynkowej sklepu internetowego należącego do emitenta, który w IV kw. roku obrotowego 2016/2017 według serwisu konsumenckiego Opineo.pl zajmował 25 pozycję wśród 727 innych sklepów w kategorii "Sport".

- Jeśli chodzi o narzędzia reklamowe to będziemy się trzymali wdrożonych rozwiązań, które dobrze spełniają swoje zadanie i nie planujemy w tym zakresie większych zmian. Zamierzamy także skupić się na inwestycjach w rozwój automatyzacji przyjmowania i obsługi zamówień. Chcemy też uruchomić narzędzia, które umożliwią nam łatwe dodawanie kolejnych kanałów sprzedaży oraz rozwój samej platformy e-commerce lub jej zmianę na nowocześniejsze rozwiązania. Prace w tym zakresie już wystartowały, a ich pierwsze efekty powinniśmy poznać już w nowym roku - zakończył Łukasz Golonka.

Outdoorzy SA to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym. Strategia rozwoju spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: rekordowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »