Parkiet": Portret polskiego inwestora giełdowego

Inwestor giełdowy jest coraz młodszy i bardziej internetowy - zauważa "Parkiet".

Inwestor giełdowy jest coraz młodszy i bardziej internetowy - zauważa "Parkiet".

Dzięki dużym prywatyzacjom do biur maklerskich trafiają nowi, niedoświadczeni inwestorzy. Dopiero zaczynają swoją przygodę z giełdą.

Najwięcej informacji o klientach można wyciągnąć na początku, podczas podpisywania umowy o świadczeniu usług i pośrednictwa w handlu papierami wartościowymi. Później część z nich kontaktuje się z maklerami jedynie poprzez internet. Ta forma zyskuje na popularności.

Na skutek ograniczeń dotyczących ilości akcji kupowanych w dużych prywatyzacjach, zmalała średnia wartość portfela przeciętnego inwestora.

Reklama

Często sposób inwestowania zależy od wieku.

"Parkiet" próbuje scharakteryzować rodzimych inwestorów giełdowych.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »