Pfleiderer dostawcą wykończeń drewnianych dla największych statków wycieczkowych na świecie
W sobotę 7 maja w hamburskim porcie odbył się chrzest najmłodszego, i zarazem największego, statku floty Aida. AIDAprima, mieszcząca 3300 pasażerów, jest już ósmym statkiem wycieczkowym floty AIDA Cruises, którego wnętrze zostało wykończone materiałami firmy Pfleiderer.
Prawie w tym samym czasie na morze wypłyną "MS Koningsdam" i "Harmony of the Seas", na których we wszystkich 2700 kabinach i pomieszczeniach ogólnodostępnych zastosowano rozwiązania marki Pfleiderer. Pływający pod banderą Royal Caribbean "Harmony of the Seas" jest największym statkiem świata. Na jego pokładzie może podróżować jednocześnie aż 6410 pasażerów.
- Jesteśmy dumni, że możemy współuczestniczyć w powstawaniu tak wspaniałych statków i budować ich wnętrza - mówi Guido Alrich, odpowiedzialny w Pfleiderer za współpracę z przemysłem stoczniowym.
- Jest to możliwe tylko dzięki bliskiej współpracy z dużymi stoczniami, takimi jak stocznia Meyer w Papenburgu, Meyer w fińskim Turku, stocznia STX we Francji, włoska Fincantieri czy japońska Mitsubishi. Wprawdzie w tej dziedzinie nie istnieją żadne statystyki lub sondaże, ale na podstawie wielu dużych projektów, nad którymi pracowaliśmy, można stwierdzić, że Pfleiderer jest prawdopodobnie najchętniej wybieranym dostawcą materiałów drewnopochodnych i laminatów HPL w przemyśle stoczniowym - dodaje.
Tak duże zainteresowanie ofertą Pfleiderera to m.in. efekt decyzji o stworzeniu przez firmę własnej linii produktów dedykowanych dla inżynierów i architektów przemysłu stoczniowego - od klasycznych płyt wiórowych sprasowanych pod dużym ciśnieniem do ogniotrwałych płyt z wermikulitu. Wszystkie te materiały posiadają certyfikat International Maritime Organization (IMO) i wyjątkowo dobrze nadają się do zastosowania na pełnym morzu, zachowując przy tym ciekawe wzornictwo. Większość produktów dedykowanych dla przemysłu stoczniowego można dowolnie skomponować pod względem struktury i dekoru, wybierając z palety przeszło 300 wzorów i 17 powierzchni firmy Pfleiderer. Ten wyjątkowo duży wybór wykorzystali przede wszystkim projektanci Royal Caribbean, którzy przy projektowaniu mebli oraz obić ścian na "Harmony of the Seas" zastosowali 40 różnych rozwiązań firmy Pfleiderer. W zależności od zastosowania, jako podstawę wybrali sprasowane płyty wiórowe, powlekane płyty wiórowe i z włókiem drzewnych lub elementy kompozytowe.
Szeroka gama 20 różnych wykończeń zastosowana została także przy projektowaniu statku "AIDAprima". Do wykonania wystroju w kabinach pasażerskich architekci wybrali bielony dąb, który dopełniają kolory w słonecznym, piaskowym odcieniu: - To mądry wybór - mówi Alrich. - Jasne drewno i kolory powiększają przestrzeń. Takie połączenie przywodzi na myśl sielskie śródziemnomorskie wakacje.
Nowoczesnym rozwiązaniem jest także rozsuwany dach z membrany. - Jest prawie niewidoczny z zewnątrz i rozciąga się nad częściami ogólnodostępnymi na pokładzie - mówi Alrich. - Dzięki temu na AIDAprima przez cały rok są wakacje.
Opr. MD