PKO BP podnosi swoje prowizje
Największy bank w Polsce PKO BP wprowadził zmiany w taryfie prowizji i opłat. Bank nie planuje dalszych zmian cen w 2016 r, podwyżki mają wejść w życie 1 maja.
Planowane zmiany w taryfie prowizji i opłat PKO BP nie są związane z podatkiem bankowym, a bank nie planuje wprowadzać kolejnych zmian w taryfie prowizji i opłat w 2016 roku - poinformował PAP Paweł Borys, dyrektor ds. Strategii i Inwestycji w PKO BP.
Bank informował w poniedziałek, że planuje zmiany w taryfie prowizji i opłat, które mają wejść w życie 1 maja.
- Decyzja o zmianie w taryfie prowizji i opłat została podjęta w grudniu, nie ma nic wspólnego z podatkiem bankowym - powiedział we wtorek PAP Borys.
- Co roku robimy przegląd taryf, a te zmiany niekoniecznie będą prowadziły do wzrostu kosztów dla klienta, a ich głównym elementem jest promowanie bankowości internetowej - powiedział.
Poinformował, że planowane zmiany dotyczyć będą około 20 proc. klientów banku.
Szacunki analityków zakładają, że PKO BP będzie musiał zapłacić około 800 mln zł podatku bankowego i zdaniem Borysa są one "bliskie prawdy".
Bank podał we wtorek, że nie planuje wprowadzania kolejnych zmian w taryfie prowizji i opłat w 2016 roku. Przewodniczący sejmowej Komisja Finansów Publicznych Andrzej Jaworski po informacjach o planowanych zmianach opłat w PKO BP zapowiedział, że zaprosi prezesa PKO BP na posiedzenie Komisji.
Ustawa o tzw. podatku bankowym zakłada, że jego wprowadzenie nie może stanowić podstawy do zmiany warunków świadczenia usług finansowych wykonywanych na podstawie umów zawartych przed dniem wejścia w życie ustawy.
PKO BP nie spodziewa się w 2016 roku wzrostu przychodów z prowizji i opłat - poinformował bank we wtorkowym komunikacie.
"W ciągu ostatnich 5 lat wynik banku z tytułu prowizji i opłat pozostaje na podobnym poziomie, a nawet ulega obniżeniu. Bank nie spodziewa się też wzrostu przychodów z prowizji i opłat w 2016 roku. W związku ze wzrostem liczby klientów oznacza to spadek przychodów prowizyjnych w przeliczeniu na jednego klienta" - napisano w komunikacie.
PKO Bank Polski obsługuje 8,8 mln klientów indywidualnych. Wprowadzane zmiany w niewielkim stopniu dotyczą podstawowej oferty kierowanej obecnie do klientów: najpopularniejszych kont osobistych i kart debetowych oraz kredytów hipotecznych i pożyczek gotówkowych. W rezultacie obejmą one około 20% klientów indywidualnych.