PKO BP przepłaci za zmianę logo?
PKO BP podtrzymuje, że zysk netto banku może w tym roku wzrosnąć dwucyfrowo - poinformował Zbigniew Jagiełło, prezes banku.
Zarząd banku z bardzo dużym prawdopodobieństwem nie widzi zagrożeń dla realizacji dwucyfrowego wzrostu zyskowności w 2011 roku - powiedział dziennikarzom Jagiełło.
Poinformował, że zarząd nie podjął jeszcze decyzji co do rekomendacji wypłaty dywidendy.
Po 14 kwietnia zarząd będzie pracował nad przygotowaniem rekomendacji dla akcjonariuszy w sprawie podziału zysku za 2010 rok - powiedział prezes Jagiełło.
14 kwietnia odbędzie się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKO BP w sprawie zmian w statucie spółki, dotyczących ograniczenia prawa głosowania akcjonariuszy na WZA. Żaden akcjonariusz banku, oprócz SP i BGK, nie będzie mógł wykonywać na WZA banku więcej niż 10 proc. ogólnej liczby głosów. W drugiej połowie września odbędzie się wtórna oferta publiczna akcji PKO BP.
W 2010 roku zysk netto grupy PKO BP wyniósł 3,22 mld zł, czyli był o 39,5 proc. wyższy niż w 2009 roku.
- PKO BP chce przeprowadzić zmianę identyfikacji wizualnej banku do I kwartału 2012 roku, a do 2014 roku zmodernizować sieć placówek - poinformował Zbigniew Jagiełło, prezes banku.
Proces dotyczący zmiany wizerunku chcemy zakończyć nie poźniej niż w I kwartale 2012 roku. W latach od 2011-2013, może do 2014 roku chcemy dokonać modernizacji wszystkich oddziałów w naszym banku - powiedział na konferencji Jagiełło.
Prezes nie podał, jaki będzie koszt modernizacji. W 2011 roku koszty funkcjonowania banku będą pod taką ścisłą kontrolą, jak w 2010 roku. Chcemy, aby wskaźnik kosztów do dochodów był na poziomie do 45 proc. - powiedział Jagiełło.
PKO BP podał w środę, że rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej, która objąć ma modernizację oznakowania zewnętrznego 1,2 tys. oddziałów i 1,9 tys. agencji. Modernizacja wizerunku dotyczyć ma także logotypu banku.
- Od połowy marca, od rozpoczęcia kampanii rachunków rozliczeniowo-osobistych, PKO BP otworzył blisko 40 tys. takich kont, czyli dziennie otwiera ich o około 25 proc. więcej niż przed kampanią - poinformował bank w środowym komunikacie. Bank podał, że około 70 proc. kont zostało uruchomione przez nowych klientów.
Dzięki kampanii z udziałem Szymona Majewskiego po raz pierwszy odwrócił się spadkowy trend sprzedażowy, który rozpoczął się w banku jeszcze w 2009 roku - napisano w komunikacie.