Plast-Box zwiększył zysk operacyjny o 20 proc. w 2014 r.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracował w 2014 roku skonsolidowane przychody w wysokości 146,53 mln zł wobec 146,79 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Równocześnie grupa osiągnęła 14,13 mln zł zysku ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 19 proc. rok do roku oraz 13,89 mln zł zysku na działalności operacyjnej, czyli o 20 proc. więcej niż przed rokiem.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracował w 2014 roku skonsolidowane przychody w wysokości 146,53 mln zł wobec 146,79 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Równocześnie grupa osiągnęła 14,13 mln zł zysku ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 19 proc. rok do roku oraz 13,89 mln zł zysku na działalności operacyjnej, czyli o 20 proc. więcej niż przed rokiem.

Ponadto, zwiększyła się też skonsolidowana EBITDA Plast-Boksu - o 13 proc. r/r do poziomu 21,03 mln zł. Pomimo wahań na rynku walutowym wynikających z sytuacji na Ukrainie, a co za tym idzie konieczności naliczenia ujemnych różnic kursowych, Plast-Box zamknął rok 2014 zyskiem netto w wysokości 2,68 mln zł.

- Pod względem operacyjnym zeszły rok w Plast-Boksie należy uznać za udany. Po raz kolejny bowiem zwiększyliśmy zysk na podstawowej działalności. Duży w tym udział miała nasza słupska spółka obsługująca klientów w Polsce oraz Unii Europejskiej, która w 2014 roku zwiększyła sprzedaż na obu tych rynkach - mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box SA.

Reklama

- Na poziom skonsolidowanego zysku netto przełożył się jednak wzrost kosztów finansowych związany z naliczeniem ujemnych różnic kursowych. Choć na bieżąco wdrażaliśmy w spółce na Ukrainie rozwiązania mające na celu ograniczanie wpływu osłabienia hrywny na jej działalność, to wypracowany tam zysk operacyjny w wysokości 29,4 mln hrywien nie pozwolił pokryć w całości strat wynikających z różnic kursowych. Na koniec roku ich wartość wyniosła bowiem 33,1 mln hrywien. Niemniej jednak oczekujemy, że na wyniki ukraińskiej spółki w kolejnych okresach pozytywny wpływ będzie mieć rozszerzenie dotychczasowych działań o nowe rozwiązania z zakresu finansów - dodaje Grzegorz Pawlak.

Plast-Box dostarcza swoje produkty do klientów w 30 krajach Europy. W 2014 roku eksport do państw Unii Europejskiej wzrósł o 17 proc. r/r, osiągając wartość 44,90 mln zł. Natomiast w związku z sytuacją polityczno-gospodarczą na Ukrainie zmniejszyła się sprzedaż w kierunku wschodnim - o 25 proc. r/r do 44,94 mln zł. W efekcie udział eksportu w skonsolidowanych przychodach wyniósł 62 proc. Jednocześnie Plast-Box zwiększył w 2014 roku sprzedaż na rynek krajowy o 16 proc. r/r do poziomu 55,66 mln zł, generując w ten sposób 38 proc. obrotów grupy.

Główną pozycję w asortymencie Plast-Boksu w 2014 roku zajmowały pojemniki typu wiaderko z pokrywką, których sprzedaż wyniosła 110,54 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 4 proc. w porównaniu z 2013. Sprzedaż skrzyń w tym okresie zwiększyła się natomiast o 11 proc. r/r do poziomu 13,79 mln zł, zaś produktów użytkowych o 2 proc. do poziomu 14,10 mln zł.

- W minionym roku wdrożyliśmy w Plast-Boksie nową technologię skierowaną do kluczowych dla nas branż - spożywczej oraz chemicznej i w efekcie poszerzyliśmy nasz asortyment. To z kolei pozytywnie przełożyło się na współpracę z firmami działającymi w tych sektorach. Rozwój oferty jednak nie byłby możliwy, gdyby nie szeroko zakrojone inwestycje w park maszynowy czy gniazda produkcyjne, jakie zrealizowaliśmy w ostatnich latach w naszych fabrykach. To dzięki nim dziś możemy skutecznie konkurować z najlepszymi firmami w Europie. Również w tym roku będziemy pracować nad wdrożeniem nowych produktów. Nasze plany zakładają też coraz bardziej efektywne wykorzystanie potencjału produkcyjnego i zwiększanie sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą poprzez proaktywne działania rynkowe. Ponadto równolegle będziemy pracować nad strategią rozwoju spółki na kolejne lata - podsumowuje prezes Plast-Boksu.

- - - - -

Plast-Box SA jest jedną z najnowocześniejszych firm w Europie zajmujących się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Dzięki szerokiej ofercie i innowacyjnym metodom produkcji Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Wysoka jakość produktów i profesjonalny serwis sprawiają, że większość opakowań trafia do klientów zagranicznych. Plast-Box eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »