Polcolorit obniża prognozy

Producent płytek ceramicznych opracował strategię, która ma zaowocować m.in. zwiększeniem rentowności i udziału w rynku - poinformował Polcolorit. Na razie musiał jednak zweryfikować prognozy na 2005 rok.

Producent płytek ceramicznych opracował strategię, która ma zaowocować m.in. zwiększeniem rentowności i udziału w rynku - poinformował Polcolorit. Na razie musiał jednak zweryfikować prognozy na 2005 rok.

Nie 20,2 mln zł, lecz 15,4 mln zł - taki zysk netto zamierza wypracować w tym roku grupa Polcoloritu. Niższą prawie o 1/4 prognozę spółka tłumaczy zmniejszonym popytem na wyroby przedsiębiorstwa w pierwszym półroczu br. i miesiącach letnich. Według nowych szacunków, sprzedaż Polcoloritu w 2005 roku ma wynieść 86,5 mln zł, w porównaniu ze 104,1 mln zł prognozowanymi podczas publicznej oferty akcji (w listopadzie ubiegłego roku). Nowe prognozy są również niższe od wyników wypracowanych w 2004 roku (16,1 mln zł zysku netto przy ponad 92 mln zł przychodów).

Reklama

Drugie półrocze też trudne

Tymczasem, publikując na początku sierpnia jednostkowy raport za dwa kwartały br., Polcolorit podtrzymał prognozy na 2005 rok. Mimo że już wtedy odnotował o 1/3 niższą sprzedaż w porównaniu z pierwszym półroczem 2004 roku. Dopiero w zaprezentowanym w połowie sierpnia raporcie skonsolidowanym można było wyczytać, że "zarząd rozważa weryfikację prognoz". - Dane za pierwsze dwa kwartały roku nie dawały nam jeszcze pełnego obrazu sytuacji na rynku. Liczyliśmy na lepszą drugą połowę roku. Teraz mamy już wstępne informacje o sprzedaży w miesiącach letnich oraz dysponujemy zamówieniami na kolejne miesiące, dlatego dopiero teraz możemy zaprezentować wiarygodne szacunki - tłumaczy Witold Pandel, dyrektor finansowy Polcoloritu.

Nowa strategia, szczegóły później

Mimo że spółka zaprezentowała niższe prognozy, jej kurs wczoraj wzrósł o 2,1% (do 2,46 zł), kończąc najprawdopodobniej trend spadkowy. Polcolorit poinformował, że opracował strategię rozwoju grupy na lata 2005-2008. Została ukierunkowana na zwiększenie wartości firmy. Ma doprowadzić do wzrostu rentowności, zwiększenia udziału w rynku krajowym, dynamicznego rozwoju rynków eksportowych oraz wzmocnienia rozpoznawalności marki. Takie są cele. O sposobie ich osiągnięcia w komunikacie nie ma słowa. Jak informuje Witold Pandel, spółka nie chce ujawniać szczegółów strategii, być może jednak zdecyduje się na opublikowanie w najbliższym czasie niektórych elementów. Dyrektor finansowy zdradza, że zamiar zwiększenia udziału w rynku związany jest głównie z realizowaną budową nowego zakładu do produkcji płytek ceramicznych oraz wzmożoną kampanią reklamową.

Najmocniejszy Cersanit

Przed Polcoloritem na obniżenie tegorocznych prognoz zdecydowała się Ceramika Nowa Gala. Opublikowane szacunki Opoczna, krajowego lidera, były również niższe od oczekiwań analityków oraz zapowiedzi zarządu z publicznej oferty. Wśród notowanych na GPW producentów płytek ceramicznych, dekoniunkturę na rynku najmniej odczuł Cersanit (utrzymał ubiegłoroczną sprzedaż i rentowność netto, spodziewa się rekordowych wyników). Jego przewagę nad konkurentami stanowi m.in. zdywersyfikowane źródło przychodów: poza płytkami sprzedaje też ceramikę sanitarną oraz meble łazienkowe.

Krzysztof Woch

Parkiet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »