Polski rynek IT straci 15 procent

Według prognoz biura badawczo-analitycznego DiS spadek wartości polskiego rynku IT wyniesie w 2009 roku 14,9 proc. - poinformowało biuro w komunikacie prasowym.

Według prognoz biura badawczo-analitycznego DiS spadek wartości polskiego rynku IT wyniesie w 2009 roku 14,9 proc. - poinformowało biuro w komunikacie prasowym.

- Wyniki finansowe trzech kwartałów 2009 r. świadczą o pogłębianiu się sytuacji kryzysowej w całej branży teleinformatycznej (ICT) w Polsce. Pierwsze pozytywne sygnały docierające z gospodarki światowej jeszcze nie znalazły wyraźnego odzwierciedlenia w wynikach branży IT za III kw. 2009 r. - napisano w komunikacie.

Według szacunków DiS łączna wartość sprzedaży badanych firm po trzech kwartałach 2009 r. wykazuje spadek na rynku IT o 15,3 proc., przy dynamice trzeciego kwartału jeszcze niższej, bo wynoszącej aż -16,9 proc.

- Tak słabe wyniki skłaniają do zdecydowanego obniżenia prognoz na cały rok 2009, do poziomu -14,9 proc. Ta prawie dziesięciopunktowa korekta względem prognoz sprzed kwartału wynika stąd, że już wiadomo, iż trzy niedobre kwartały muszą wyraźnie zdominować czwarty kwartał, nawet jeśli jego wyniki byłyby fantastyczne - podano w komunikacie.

Analizę wyników branży IT po III kwartale 2009 r. przeprowadzono na podstawie informacji o przychodach prawie 150 firm i pionów biznesowych firm teleinformatycznych, w większości należących do grup kapitałowych notowanych na warszawskiej GPW. Wykorzystano też wybrane wyniki niektórych niepublicznych firm z sektorów IT dla bankowości i przedsiębiorstw, skłonnych do udostępniania informacji.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: rynek IT | polski rynek | procent | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »