Polskie marki bankowe gonią świat

Sławą najcenniejszej polskiej marki cieszy się PKO BP. Prestiżowy magazyn "The Banker" wycenia logo tego banku na ponad miliard dolarów, informuje "Rzeczpospolita".

Sławą najcenniejszej polskiej marki cieszy się PKO BP. Prestiżowy magazyn "The Banker" wycenia logo tego banku na ponad miliard dolarów, informuje "Rzeczpospolita".

Pozwoliło to PKO BP zająć 129. pozycję w przygotowywanym przez brytyjski magazyn rankingu 500 najdroższych bankowych marek. Obok niego w zestawieniu znalazły się jeszcze nazwy dziewięciu polskich instytucji. Wartość ich marek wzrosła w ub.r. aż o 85 proc., podczas gdy wycena instytucji z pozostałych krajów powiększyła się o niespełna 4 proc.

Awansowały wszystkie obecne w zestawieniu polskie marki. Najwyżej Getin - o 67 pozycji i Kredyt Bank - o 57 miejsc. W sumie dziesięć najdroższych polskich marek bankowych wyceniono na ponad 4 mld dolarów.

Najcenniejsze na świecie bankowe logo należy do brytyjskiego HSBC (28,5 mld dolarów). Wśród polskich marek przewodzi PKO BP. Siedem pozycji za nim plasuje się Pekao SA, z logo wartym 978 mln dolarów.

W rankingu są jeszcze tylko dwa banki z naszego regionu, których marki wyceniono wyżej niż PKO BP. Oba należą do instytucji rosyjskich.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | polskie marki | świat | Marek | Polskie | logo | bankowe | magazyn
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »