Poważna awaria systemu elektronicznego PKO BP
Klienci banku PKO BP nie mogli dzisiaj zalogować się na swoje konta w systemie elektronicznym banku - poinformowało PAP biuro prasowe banku. Mogli korzystać z bankomatów i kart płatniczych. Po kilku godzinach prac usunięto awarię i system wrócił do równowagi.
Do awarii doszło w piątek po południu. Nie można było korzystać z usług bankowości elektronicznej w ramach iPKO oraz iPKO Biznes; nie działała też infolinia. W oddziałach banków w całej Polsce nie można było dokonywać niektórych operacji.
- Jeśli ktoś z klientów PKO BP akurat dzisiaj chciał zapłacić rachunki, miał spory kłopot - dowiedziała się reporterka RMF FM, Agnieszka Witkowicz. Nie dało się bowiem zrobić przelewu przez internet ani przez telefon. Na szczęście działały bankomaty i karty. Można też było złożyć dyspozycję w oddziale banku, ale tam też nie została ona od razu zaksięgowana, tylko odłożona do czasu, aż system ruszył.
Bank zapewnia, że wszystkie złożone dziś zlecenia zostaną zaksięgowane z dzisiejszą datą. Lepiej jednak po weekendzie dokładnie przejrzeć rachunki, żeby sprawdzić, czy te zapewnienia zostały spełnione.
Po południu udało się zlokalizować przyczynę awarii. Sprawa była jednak rzeczywiście poważna, bo nikt wcześniej nie potrafił powiedzieć czy system ruszy ponownie dziś czy dopiero w kolejnych dniach.
"Zgodnie z obowiązującymi procedurami podjęto natychmiastowe działania zmierzające do jak najszybszego usunięcia wspomnianych trudności. Pragniemy zapewnić, że wszystkie złożone przez klientów w dniu dzisiejszym˙zlecenia będą zrealizowane. Nasi klienci mogą korzystać z sieci bankomatów i kart płatniczych" - poinformował PAP bank.
Jak podało biuro prasowe, klienci zostali poinformowani o tym komunikatem zamieszczonym na stronach internetowych banku.
PKO BP prowadzi około 6 mln 276 tys. kont, z czego 3 mln 245 tys. z dostępem internetowym. Ma 1228 placówek i dysponuje siecią ponad 2,3 tys. bankomatów w całej Polsce.