Power Media: 3 mln akcji jesienią

Wrocławska spółka Power Media S.A. złożyła 16 lipca do Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny dotyczący planowanej pierwszej oferty publicznej. Po zatwierdzeniu prospektu emisyjnego, inwestorom zostanie zaoferowanych 2,8 mln akcji nowej emisji serii C oraz 300 tys. akcji serii B.

Wrocławska spółka Power Media S.A. złożyła 16 lipca do Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny dotyczący planowanej pierwszej oferty publicznej. Po zatwierdzeniu prospektu emisyjnego, inwestorom zostanie zaoferowanych 2,8 mln akcji nowej emisji serii C oraz 300 tys. akcji serii B.

Z emisji akcji spółka zamierza pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych. Prawdopodobnie oferta publiczna zostanie przeprowadzona na przełomie września i października br. Oferującym akcje będzie Biuro Maklerskie BISE S.A.

Spółka zajmuje się realizacją projektów informatycznych dla międzynarodowych korporacji mających oddziały w Polsce, między innymi Nokia Siemens Networks, Siemens czy Motorola. Prowadzi także pierwszy w Polsce serwis księgowości internetowej www.ifirma.pl przeznaczony dla małych firm, który m.in. umożliwia rozlicznie podatków przez Internet. Power Media jest krajowym liderem w dziedzinie przygotowania projektów informatycznych opartych na technologiach firmy Apple - WebObjects i Cocoa. Spółka posiada również unikalne kompetencje w zakresie rekrutacji i outsourcingu wyspecjalizowanych pracowników realizujących usługi IT.

Reklama

- Środki pozyskane z emisji, w większej części, zostaną przeznaczone na rozwój serwisu ifirma.pl. Zamierzamy wzmocnić wizerunek i rozpoznawalność marki ifirma.pl. Naszym celem na najbliższe 2 lata jest zwiększenie skali działalności serwisu do 20 tysięcy użytkowników, uzupełnienie usług komplementarnych oferowanych poprzez serwis oraz rozbudowa centrum wsparcia użytkowników serwisu (call center) - mówi Wojciech Narczyński prezes zarządu Power Media S.A.
Będziemy także rozwijać nasze własne produkty softwarowe inStudio, Power Commerce Suite oraz Pulsar Mailer. Najbardziej zaawansowany jest projekt inStudio, program do archiwizacji materiałów audio/wideo w stacjach telewizyjnych, który z powodzeniem wdrożyliśmy w TVN24 i Superstacji. Ponadto zamierzamy inwestować w dynamicznie rozwijający się obszar usług rekrutacji i outsourcingu specjalistów IT - dodaje.

Obecnie głównymi akcjonariuszami Power Media SA dwaj założyciele firmy Wojciech Narczyński oraz Andrzej Parszuto, posiadający po 34% udziałów w kapitale spółki, którzy jednocześnie pełnią funkcje prezesa i wiceprezesa zarządu. Znaczny pakiet 20% akcji Power Media posiada także Marta Przewłocka - wiceprezes zarządu spółki. Pozostałe akcje spółki należą do kluczowych pracowników firmy.

- Nasi pracownicy to główne źródło sukcesu i wartości firmy. Obecnie zatrudniamy 169 osób, spośród których 80% to wysokiej klasy programiści i specjaliści branży informatycznej. Ponadto mamy możliwość natychmiastowego pozyskania specjalistów do realizacji projektów IT dla naszych klientów. Prowadzimy rekrutację kadr IT w trybie ciągłym, współpracując z wrocławskimi uczelniami wyższymi. Posiadamy własną unikalną aplikację do weryfikacji wiedzy informatycznej kandydatów, dzięki której zapewniamy naszym klientom właściwy dobór specjalistów i krótki czas pozyskania niezbędnych kompetencji - mówi Marta Przewłocka wiceprezes zarządu Power Media S.A.

W 2006 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 10,62 mln zł oraz zysk netto na poziomie 1,36 mln zł. W porównaniu do 2005 roku przychody były wyższe o 168%, a zysk netto o 372%.

- Głównym źródłem przychodu w 2006 roku (prawie 90%) były usługi IT dla dużych międzynarodowych korporacji. Rośnie znaczenie przychodów z pozostałych obszarów działalności: outsourcingu i rekrutacji kadr IT (ponad 8%) oraz serwisu internetowego ifirma.pl (prawie 3%). Planowana rozbudowa serwisu księgowości internetowej ifirma.pl do 20 tys. użytkowników w znaczny sposób wpłynie na zwiększenie przychodów z tego rodzaju działalności, na której uzyskujemy najwyższe marże - mówi Andrzej Parszuto wiceprezes zarządu Power Media S.A.


Informacje o Power Media S.A.

Od 1997 roku Power Media prowadzi działalność na krajowym i międzynarodowym rynku IT. Jest liderem w Polsce i licząca się na świecie firmą w tworzeniu systemów informatycznych w technologiach Apple - WebObjects i Cocoa. Klientami firmy są międzynarodowe korporacje mające oddziały w Polsce: Nokia Siemens Networks, Siemens, Motorola Polska. Wybrane projekty realizowane do tej pory obejmowały m.in.: przygotowanie systemu informatycznego do zarządzania lotniskiem dla amerykańskiej firmy OneMileUp, uruchomienie profesjonalnego sklepu "Apple Store" z produktami firmy Apple, budowa i utrzymanie infrastruktury IT amerykańskiej strony internetowej www.mercola.com dla firmy Optima Wellness Center.

Spółka koncentruje swoją działalność na trzech obszarach:
- usług IT - dedykowane rozwiązania informatyczne w zakresie budowy systemów e-commerce, rozliczeniowych i bilingowych, przygotowanie i testowanie oprogramowania dla telefonów komórkowych, doradztwa w zakresie optymalizacji baz danych oraz integracji istniejących rozwiązań softwarowych. Ponadto spółka oferuje oprogramowanie własne.
- outsourcing i rekrutacja specjalistów IT - kompleksowa oferta obsługi własnych projektów informatycznych oraz klientów zewnętrznych. Współpraca z korporacjami międzynarodowymi: Motorola, Nokia Siemens Networks, Siemens, LG.
- internetowy serwis ifirma.pl

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Nokia | Komisji Nadzoru Finansowego | serwis | Power Media | firmy | Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »