Power Media atakuje GPW
Na podstawie prospektu emisyjnego, zatwierdzonego 5 lutego przez Komisję Nadzoru Finansowego, spółka Power Media zaoferuje inwestorom 1,4 mln akcji serii C, których cena emisyjna została ustalona na 5 zł za walor.
POWER MEDIA, wrocławska firma specjalizująca się w usługach informatycznych, outsourcingu i rekrutacji informatyków dla dużych międzynarodowych korporacji oraz twórca pierwszego w Polsce serwisu księgowości internetowej ifirma.pl, przeprowadzi pierwszą publiczna ofertę akcji. W terminie od 3 do 7 marca 2008 r. odbędą się zapisy na akcje serii C. Debiut akcji Power Media na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spodziewany jest w drugiej połowie marca br.
Inwestorzy będą mogli zapisywać się na akcje spółki Power Media w Punktach Obsługi Biura Maklerskiego Banku DnB NORD ? oferującego walory spółki - oraz w Punktach Obsługi Klienta (POK) konsorcjum domów maklerskich na terenie całego kraju. Pełna lista adresów POK-ów przyjmujących zapisy na akcje Power Media znajdzie się na stronie www.power.com.pl oraz www.bmdnbnord.pl po opublikowaniu aneksu do prospektu emisyjnego spółki.
Najważniejszym celem na jaki chcemy przeznaczyć środki z publicznej oferty akcji jest rozwój serwisu księgowości internetowej ifirma.pl. ? mówi Wojciech Narczyński Prezes Zarządu Power Media S.A. Dynamiczny rozwój małych i mikro-firm, wynikający z bardzo dobrych perspektyw gospodarczych w naszym kraju, będzie pozytywnie wpływał na rozwój usług księgowości
on-line. Porównując przyrost liczby użytkowników ifirma.pl, których liczba z roku na rok zwiększa się o kilkaset procent dostrzegamy duże szanse rozwoju tego typu usług. Naszą największą przewagą jest to, iż ifirma.pl jest pionierem księgowości on-line w Polsce i mamy już sprawdzone i bezpieczne narzędzie, z którego obecnie korzysta prawie 2000 użytkowników. Ponadto nasze rozwiązanie dostępne jest na platformach internetowych liderów bankowości internetowej mbank i Multibank. ? dodaje
Nasza strategia zakłada przeznaczenie ponad 5,5 mln zł na rozbudowę infrastruktury, promocję wizerunku i reklamę serwisu ifirma.pl. Dzięki tym działaniom zamierzamy zwiększyć liczbę użytkowników serwisu ifirma.pl do 20 tys., co w znaczący sposób wpłynie na dynamikę przychodów Power Media już w 2009 roku. ? mówi Wojciech Narczyński.
Zestawienie wykorzystania środków z emisji Cele emisyjne Kwota (w zł) Inwestycje związane z serwisem ifirma.pl, w tym: 5 560 000 - Budowa infrastruktury call-center i systemu obsługi klienta umożliwiającego działanie na dużą skalę (do 20.000 tys. użytkowników) - Rozbudowa serwerowni do poziomu umożliwiającego obsługę 20.000. użytkowników - Budowa wizerunku marki i reklama serwisu 500 000 200 000 4 860 000 Rozbudowa działu sprzedaży usług informatycznych i produktów, marketing 600 000 Zakup wyposażenia firmy (komputery, narzędzia programistyczne, itp.) 400 000 RAZEM 6 560 000* *Przy założeniu subskrybcji 1,4 mln akcji i cenie emisyjnej 5 zł
Działania, które przekładają się na rozpoznawalność marki oraz świadomość istnienia serwisu ifirma.pl jako rozwiązania alternatywnego dla biur rachunkowych, czy też samodzielnego prowadzenia księgowości wymagają środków. Inwestycja w reklamę i markę serwisu pozwoli utrzymać przewagę konkurencyjną, oraz trwale podnieść wartość spółki dla inwestorów.
Power Media zajmuje się
realizacją projektów informatycznych dla międzynarodowych korporacji mających oddziały w Polsce, między innymi Nokia Siemens Networks, Siemens, Motorola, Volvo Polska. Power Media jest krajowym liderem w dziedzinie przygotowania projektów informatycznych opartych na technologiach firmy Apple ? WebObjects i Cocoa. Spółka posiada również unikalne kompetencje w zakresie rekrutacji i outsourcingu wyspecjalizowanych pracowników realizujących usługi IT.
Nasi pracownicy to główne źródło sukcesu i wartości firmy. Obecnie zatrudniamy 155 osób, spośród których 80% to wysokiej klasy programiści i specjaliści branży informatycznej. Ponadto mamy możliwość natychmiastowego pozyskania specjalistów do realizacji projektów IT dla naszych klientów. Prowadzimy rekrutację kadr IT w trybie ciągłym, współpracując z wrocławskimi uczelniami wyższymi. Posiadamy własną unikalną aplikację do weryfikacji wiedzy informatycznej kandydatów, dzięki której zapewniamy naszym klientom właściwy dobór specjalistów i krótki czas pozyskania niezbędnych kompetencji. - mówi Marta Przewłocka Wiceprezes Zarządu Power Media S.A.
Obecnie głównymi akcjonariuszami Power Media S.A. są dwaj założyciele firmy Wojciech Narczyński oraz Andrzej Parszuto, posiadający po 34% udziałów w kapitale spółki, którzy jednocześnie pełnią funkcje prezesa i wiceprezesa zarządu. Znaczny pakiet 20% akcji Power Media posiada także Marta Przewłocka ? wiceprezes zarządu spółki. Pozostałe akcje spółki należą do kluczowych pracowników firmy.
W 2006 roku spółka Power Media osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 10,62 mln zł oraz zysk netto na poziomie 1,36 mln zł. W porównaniu do 2005 roku przychody były wyższe o 169%, a zysk netto o 372%. Za 9 miesięcy 2007 roku przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 8,5 mln zł, a zysk netto był na poziomie blisko 370 tys. zł.
Głównym źródłem przychodu w 2006 roku (prawie 90%) były usługi IT dla dużych międzynarodowych korporacji. Z pozostałych obszarów działalności: outsourcingu i rekrutacji kadr IT uzyskaliśmy ponad 8%, a z serwisu internetowego ifirma.pl prawie 3% przychodów
w 2006 r. Podobna struktura przychodów występuje w 2007 roku, przy czym coraz większy udział mają przychody z działalności outsourcingu i rekrutacji kadr oraz serwisu firma.pl. Planowana rozbudowa serwisu księgowości internetowej ifirma.pl do 20 tys. użytkowników
w znaczny sposób wpłynie na zwiększenie przychodów z tego rodzaju działalności, na której uzyskujemy najwyższe marże.- mówi Andrzej Parszuto Wiceprezes Zarządu Power Media S.A.