Premiera pierwszej polskiej gry na PS4 w przyszłym tygodniu
Bloober Team S.A., spółka z branży gier, rozpocznie 25 lutego w Stanach Zjednoczonych oraz dzień później w Europie sprzedaż swojej największej produkcji - gry "Basement Crawl", przeznaczonej na konsolę PlayStation 4, której liczba użytkowników przekroczyła już 5 milionów. Jednoczesne wejście na oba rynki powinno pozwolić spółce na wypracowanie w tym roku dobrych wyników finansowych.
"Basement Crawl" to jedna z najbardziej oczekiwanych gier przez użytkowników konsoli PlayStation 4, której sprzedaż do początku lutego tego roku wyniosła 5,3 miliona sztuk. Dzięki jej debiutowi Bloober Team S.A. stanie się pierwszym polskim producentem gier komputerowych, który będzie posiadał w sprzedaży grę na konsolę PlayStation 4 i to w tzw. "oknie launchowym", bowiem jest ona tytułem startowym na tą konsolę.
- Razem z naszymi partnerami wybraliśmy właśnie ten okres jako najlepszy na premierę naszej gry. Pierwsze play-testy pokazują, że gra ma olbrzymi potencjał i co ważne, nie ma gatunkowo żadnej konkurencji na PlayStation 4 - mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team S.A.
Według pierwotnych planów gra miała zadebiutować na rynku europejskim pod koniec stycznia, ale podjęła decyzję o ujednoliceniu terminu debiutu na całym świecie.
"Basement Crawl" to wieloosobowa gra akcji z elementami strategicznymi, oparta na labiryncie. Inspiracją do stworzenia tego tytułu były takie gry jak "Bomberman" czy "Spy vs. Spy", ale gra ta została przygotowana całkowicie w nowej stylistyce, doskonale wpasowującej się w gusta graczy "hardcorowych", którzy stanowią ponad 90 proc. siły nabywczej nowej konsoli firmy Sony. Zainteresowanie grą, zarówno wśród potencjalnych graczy, jak i komentatorów rynku, jest olbrzymie, co przejawia się m.in. sporą liczbą artykułów na jej temat zamieszczanych w branżowych mediach. Warto również zauważyć, że gra ma bardzo małą konkurencję, a dodatkowo posiada wiele funkcji, które na PlayStation 4 będą wykorzystane po raz pierwszy.
Bloober Team S.A. nie poprzestaje jednak na grze "Basement Crawl" i prowadzi zaawansowane prace nad kolejnymi istotnymi tytułami - "Medium" oraz "Blind'n Bluff" (w tym przypadku jest to produkcja spółki córki - iFun4all). Dzięki nim perspektywy rozwoju spółki wyglądają bardzo obiecująco.
- Ostatnie dwa lata pracy sprawiły, że jesteśmy jednym z najbardziej atrakcyjnych partnerów dla format-holderów. Premiera naszej najważniejszej produkcji będzie miała duży wpływ na wyniki finansowe już za pierwszy kwartał, a to przecież dopiero początek tego roku - dodaje Babieno.
Opr. MM