Reklama

Próchnik kupił spółkę prowadzącą sklepy Rage Age

Próchnik kupił za18 mln zł 100 proc. udziałów w spółce Rage Age International, która kontroluje firmy prowadzące sklepy modowej marki Rage Age - podał Próchnik w komunikacie.

Spółka kupiła udziały od Rage Age International Holding, której udziałowcem jest m.in. prezes Próchnika Rafał Bauer. Transakcję sfinansowano środkami pozyskanymi z podwyższenia kapitału zakładowego w drodze emisji akcji serii I. RAI jest spółką holdingową kontrolującą firmy, które prowadzą sieć detaliczną modowej marki odzieżowej Rage Age. W chwili obecnej sieć liczy 7 placówek. "Połączenie potencjału z Próchnik SA umożliwi osiągnięcie korzyści w zakresie zakupów produktu oraz logistyki, marketingu i kosztów prowadzenia działalności" - napisano w raporcie.

Reklama

(PAP)

Komentarz DM Banku BPS

W komentarzu czytamy, iż RAIH jest spółką holdingową kontrolującą spółki, które prowadzą sieć detaliczną modowej marki odzieżowej Rage Age. W chwili obecnej sieć liczy 7 placówek, zlokalizowanych w najlepszych centrach handlowych. W 3 roku prowadzonej działalności osiągnęła 11,6 mln PLN przychodów oraz 0,5 mln PLN zysku netto. Połączenie potencjału z Próchnik S.A., umożliwi osiągnięcie korzyści w zakresie zakupów produktu oraz logistyki, marketingu i kosztów prowadzenia działalności. Krótko mówiąc zainwestowane przez holding środki w wysokości 18 mln PLN stanowiły swojego rodzaju zapłatę 100% udziałów w RAIH. Ogólnie można spekulować, że cena za 7 sklepów, które w 3 roku działalności (zakładamy, iż był to 2012 rok) wygenerowały 11,6 mln PLN przychodów oraz 0,5 mln PLN zysku netto wydaje się wygórowana. Mnożniki P/S i P/E kształtują się na poziomie wynoszącym odpowiednio 1,55x i 36,0x, dla porównania mnożniki dla Vistula Group za 2012 rok wynoszą 0,38x i 13,65x!

(M. Stebakow)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »