Przychody Gino Rossi po III kwartałach

Skonsolidowane przychody grupy Gino Rossi po trzech kwartałach 2009 r. wyniosły 128,6 mln zł wobec 146,2 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Skonsolidowane przychody grupy Gino Rossi po trzech kwartałach 2009 r. wyniosły 128,6 mln zł wobec 146,2 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Niższy o 11,9 proc. poziom odnotowanych przychodów jest przede wszystkim efektem ograniczenia sprzedaży w segmencie hurtowym oraz korekt dokonywanych w wyniku likwidacji spółek zależnych w ramach programu restrukturyzacji grupy kapitałowej.

O ponad 25 proc. wzrosły w ciągu trzech kwartałów przychody spółki zależnej Simple Creative Products, z segmentu ekskluzywnej odzieży damskiej. Sprzedaż firmy na koniec września wyniosła 46,2 mln zł, wobec 36,9 mln zł uzyskanych w odpowiednim okresie 2008 r.

- Simple Creative Products jest swego rodzaju ewenementem na polskim rynku odzieżowym –mogąc pochwalić się stałym, wysokim wzrostem przychodów nawet w czasie dekoniunktury. Sprzedaż w salonach własnych spółki zwiększyła się w ciągu trzech kwartałów o ponad 50 proc. wobec odpowiedniego okresu ubiegłego roku. Jej wyniki w pierwszym półroczu obciążyły jeszcze odpisy związane z likwidacją spółki Cosimo Martinelli, natomiast w kolejnych okresach rentowność Simple będzie znacznie wyższa – podkreśla Witold Jesionowski, Prezes Zarządu Gino Rossi.

Reklama

- Sprzedaż spółki Gino Rossi we wrześniu jest porównywalna do ubiegłorocznej, musimy tu jednak jednocześnie dokonywać korekt w zakresie towaru wynikających z likwidacji spółek zależnych – co negatywnie wpływa na poziom odnotowywanych przychodów. Jest to jednak część działań restrukturyzacyjnych, niezbędnych dla przywrócenia spółce pożądanej rentowności i konkurencyjności rynkowej – dodaje Witold Jesionowski.

Zarząd Gino Rossi spodziewa się, że pierwsze efekty restrukturyzacji będą widoczne w przyszłym roku.

Strategia Grupy Modowej Gino Rossi zakłada dalszy rozwój w oparciu o silne marki sektora modowego, maksymalizację efektywności działania grupy oraz rozbudowę portfela brandów o atrakcyjne, komplementarne w stosunku do posiadanych marki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przychód | rossi | gino rossi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »