PZU zaktualizowało strategię na nowe wyzwania
PZU ogłosiło strategię do 2020 roku. Chce dzięki niej sprostać wyzwaniom cyfryzacji, uwolnić potencjał grupy w regionie, umocnić relacje z klientami indywidualnymi i korporacyjnymi i poprawić rentowność.
Strategia "Nowe PZU" obejmuje wszystkie obszary działalności grupy: ubezpieczenia majątkowe, życiowe, emerytalne, ochrony zdrowia, obszar inwestycji a zwłaszcza bankowość.
- W tej strategii założyliśmy nowe ambitne cele i sposoby ich realizowania. Znaczy ona nie mniej niż rewolucja - powiedział Paweł Surówka, prezes PZU.
Aktualizacja przewiduje, że PZU w 2020 roku osiągnie zwrot z kapitału (ROE) w wysokości co najmniej 22 proc. w porównaniu z poprzednią wersją strategii, gdy było to co najmniej 18 proc..
Po co aktualizacja strategii? Gdyż cyfryzacja tworzy dla gospodarki zupełnie nowe możliwości i kto jej dla siebie nie będzie umiał wykorzystać - zostanie z tyłu. Będzie tracić rynek i klientów. Daje też szansę na obniżenie kosztów. Poza tym cała grupa ma duży potencjał wzrostu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, dodatkowo wzmocniony od niedawna przez strategiczny akcjonariat PZU w dwóch bankach.
- Żubr wrócił do Polski. To nie była zwykła transakcja, ona zupełnie nas zmieniła, czyniąc największą spółką finansową Europy - powiedział prezes PZU o zakupie strategicznego pakietu akcji Pekao od włoskiego UniCredit.
Jacek Ramotowski