R22 oferuje w IPO do 5,20 mln akcji

Oferta publiczna grupy R22 obejmie do 1,70 mln akcji sprzedawanych przez akcjonariuszy oraz do 3,5 mln akcji nowej emisji - podało R22 w prospekcie emisyjnym. Cena maksymalna sprzedaży akcji została ustalona na 23 zł.

R22 powstało w czerwcu 2017 roku jako podmiot holdingowy skupiający trzy obszary działalności: hosting i domeny internetowe, komunikację wielokanałową (omnichannel) oraz usługi telekomunikacyjne. W prospekcie podano, że od 2010 roku podmioty wchodzące w skład grupy wydały na przejęcia około 80 mln zł.

Obecnie kapitał zakładowy R22 dzieli się na 10,68 mln akcji, co oznacza, że po emisji 3,5 mln papierów nowej emisji po cenie 23 zł za walor, kapitalizacja spółki wyniosłaby 326 mln zł.

Przyjmowanie zapisów inwestorów indywidualnych w ofercie publicznej R22 ma potrwać od 4 do 13 grudnia. Zakończenie budowy księgi popytu wyznaczono na 14 grudnia - tego dnia opublikowana ma zostać ostateczna cena oraz liczba oferowanych akcji. Zapisy inwestorów instytucjonalnych rozpoczną się 15 grudnia i potrwają do 19 grudnia. Zakłady termin debiutu spółki to 28 grudnia.

Reklama

Oferującym oraz koordynatorem oferty jest Haitong Bank, natomiast współprowadzącym księgę popytu jest Trigon DM.

Spółka liczy na wpływy brutto z emisji nowych akcji na poziomie ok. 80 mln zł.

Z pozyskanych środków 34,7 mln zł ma trafić na spłatę zadłużenia pomostowego wynikającego z listopadowego przejęcia spółek Serveradmin i Bright Group, prowadzących działalność w obszarze hostingu pod markami Linuxpl oraz Futurehost.

Część środków z emisji ma zostać ponadto przeznaczona na kolejne akwizycje w obszarze hostingu oraz komunikacji wielokanałowej. R22 planuje w ciągu 9-12 miesięcy od oferty publicznej wydać na przejęcia w segmencie hostingu ok. 60 mln zł, z czego ok. 18 mln zł pochodzić ma ze środków z emisji akcji. W obszarze omnichannel na akwizycję ma trafić ok. 30 mln zł, które w 50 proc. pokryć mają wpływy z oferty publicznej.

Jak podano w prospekcie, korzystając z tendencji konsolidacyjnych występujących na rynku hostingu, grupa zamierza nabywać podmioty o relatywnie niewielkiej skali działalności (do 80 tys. obsługiwanych użytkowników). Obecnie R22 prowadzi rozmowy z czterema podmiotami, których łączny wynik EBITDA w ciągu ostatnich 12 miesiący wyniósł 8-10 mln zł. R22 "dostrzega również możliwość" wejścia na rynek hostingu w wybranych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Pozostałe 5 mln zł z emisji akcji grupa może przeznaczyć na rozwój funkcjonalności platform Vercom (komunikacja wielokanałowa) oraz ok. 2 mln zł na rozwój platformy w segmencie hostingu.

W ramach oferty publicznej swoje akcje sprzedawać będą obecnie akcjonariusze grupy: Jacek Duch (do 789,2 tys. akcji), Jakub Dwernicki (do 473,3 tys. akcji), Robert Dwernicki (do 352,2 tys. akcji), Sebastian Górecki (do 32,7 tys. akcji), Andrzej Dwernicki (do 29,7 tys. akcji), Agnieszka Dwernicka-Piasecka (do 12,1 tys. akcji) oraz Robert Stasik (do 12,3 tys. akcji). W przypadku objęcia przez inwestorów wszystkich akcji oferowanych (zarówno sprzedawanych przez akcjonariuszy jak i akcji nowej emisji), nowi akcjonariusze będą po ofercie kontrolowali 36,7 proc. papierów spółki.

W roku obrotowym zakończonym 30 czerwca 2017 roku grupa wypracowała 74 mln zł przychodów, o 75 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik na działalności operacyjnej sięgnął 13,9 mln zł (wobec 11,1 mln zł rok wcześniej), a zysk netto 6,5 mln zł (wobec 7,9 mln zł rok wcześniej). Zysk EBITDA grupy w minionym roku obrotowym sięgnął 19,5 mln zł rosnąc z 14,7 mln zł. Rentowność wyniku EBITDA wyniosła 26,3 proc. (34,9 proc. rok wcześniej). Na koniec czerwca łączne zobowiązania finansowe R22 sięgały 53,8 mln zł, z czego krótkoterminowe zobowiązania wynosiły 12,5 mln zł. Wskaźnik długu netto do 12-miesięcznego zysku EBITDA sięgał 2,6.

Z kolei w pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/2018 (zakończonym 30 września) przychody R22 wzrosły rok do roku o 25,4 proc. do 23,1 mln zł, z czego 7 mln zł wygenerował segmentu hostingowy, 12,2 mln zł segment omnichannel a 3,9 mln zł działalność telekomunikacyjna. EBITDA grupy w minionym kwartale sięgnęła 6,7 mln zł, co oznacza wzrost o 34,8 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. 2,3 mln zł wypracował segment hostingu, 2,8 mln zł segment komunikacji wielokanałowej, a 1,7 mln zł segment telekomunikacyjny.

W prospekcie nie zawarto prognoz wyników finansowych. Napisano natomiast, że R22 spodziewa się w najbliższej przyszłości m.in. wzrostu miesięcznych przychód z klienta usług hostingowych i omnichannel, stabilnych lub lekko malejących kosztów pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania obecnego poziomu należności nieregularnych oraz wskaźnika odejść klientów (churn).

R22 podało w prospekcie, że zarząd spółki nie zamierza rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy wcześniej niż wynikająca z podziału zysku za rok obrotowy kończący się 30 czerwca 2019 roku.

Grupa R22 oferuje usługi w oparciu o samodzielnie wytworzone rozwiązania i systemy teleinformatyczne, w modelach abonamentowych lub SaaS (ang. software as a service), w trzech segmentach działalności.

W ramach usług hostingowych grupa - poprzez firmę H88 - zapewnia przestrzeń serwerową i świadczy usługi utrzymania określonych treści elektronicznych w Internecie oraz sprzedaż i utrzymywanie domen.

Działalność omnichannel communication, realizowana przez grupę Vercom, to automatyzacja wielokanałowej komunikacji elektronicznej z odbiorcami, w tym komunikacji marketingowej oraz tzw. transakcyjnej, czyli związanej z zawieranymi transakcjami, płatnościami, dostawami. Spółki R22 zajmują się również przetwarzaniem i analizowaniem dużych zbiorów informacji (tzw. big data).

Segment telekomunikacyjny grupy, realizowany poprzez firmę Oxylion, to oferowanie usług telefonii VoIP, internetu oraz transmisji danych.

Ponad 98 proc. przychodów grupy R22 pochodzi od klientów mających siedzibę na terenie Polski.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »