Rafamatet wraca do Chin

Po kilkunastu latach nieobecności Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej zamierza powrócić na chiński rynku kolejowy.

Po kilkunastu latach nieobecności Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej zamierza powrócić na chiński rynku kolejowy.

Jak przyznają przedstawiciele Chińskiej Organizacji Transportu i Komunikacji, jest tu miejsce dla producentów maszyn dla kolejnictwa z całego świata. Podczas zakończonych niedawno w Pekinie Międzynarodowych Targów Przemysłu Kolejowego Metro China 2009, RAFAMET oferował swoje tokarki służące do regeneracji zestawów kołowych.

POWRÓT NA CHIŃSKI RYNEK KOLEJOWY

W ostatnich latach w Chinach intensywnie rozwija się pasażerski transport szynowy (kolej, metro, ?rapid transit?). Szybka kolej to główny środek transportu dla mieszkańców wielkich chińskich aglomeracji. Jak podaje chińskie ministerstwo transportu, sieć metra działa już w 28 miastach, a do 2015 roku powstanie w kolejnych 19. Inwestycje liczone są tu w miliardach euro! - Do 2015 roku w miejski transport kolejowy zamierzamy zainwestować ponad 80 miliardów euro. Chodzi nie tylko o budowę 70 nowych linii kolejowych o łącznej długości 2100 km, ale i dostawę nowoczesnych maszyn służących do bieżącej modernizacji taboru ? informuje Jiao Tongshan, wiceprezydent Chińskiej Organizacji Transportu i Komunikacji. - Jest tu miejsce dla producentów branży kolejowej z całego świata ? dodaje Tongshan.

Reklama

Z zapotrzebowania w Chinach na maszyny do regeneracji zestawów kołowych zamierza skorzystać kuźniański RAFAMET, który jest jednym ze światowych producentów tokarek podtorowych. Przypomnijmy, po kilkunastu latach nieobecności, powrócił do Chin w zeszłym roku, realizując kontrakt dla producenta lokomotyw na dostawę nadtorowej tokarki kołowej o napędzie ciernym.

Jak przyznaje Maciej Michalik, wiceprezes RAFAMET S.A. i dyrektor handlowy, powrót na chiński rynek jest jednak nie lada wyzwaniem. - Chińczycy niemal wszystko potrafią zrobić sami. Dysponują przy tym tanią siłą roboczą, mają dostęp do surowców. W intensywnie rozwijającej się branży kolejowej stawiają jednak na sprawdzoną jakość i nowoczesność ? zauważa Maciej Michalik i wskazuje, że trendy idą w kierunku nowoczesnych światowych rozwiązań, które zapewnią bezpieczną i długoletnią eksploatację taboru kolejowego.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: kolejowy | chiński | China | Rafamet SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »