Rekordowa dywidenda LiveChat Software

LiveChat Software przeznaczy na dywidendę 27,81 mln zł, zdecydowało wczoraj Walne Zgromadzenie spółki. Oznacza to wypłatę w wysokości 1,08 zł na akcję. Spółka, zgodnie ze swoją polityką dywidendą, przeznaczyła dla akcjonariuszy praktycznie cały jednostkowy zysk, który w 2015/16 roku finansowym wyniósł 27,92 mln zł.

LiveChat Software przeznaczy na dywidendę 27,81 mln zł, zdecydowało wczoraj Walne Zgromadzenie spółki. Oznacza to wypłatę w wysokości 1,08 zł na akcję. Spółka, zgodnie ze swoją polityką dywidendą, przeznaczyła dla akcjonariuszy praktycznie cały jednostkowy zysk, który w 2015/16 roku finansowym wyniósł 27,92 mln zł.

"Dzięki ciężkiej pracy całego zespołu LiveChat Software dynamicznie się rozwija i po raz kolejny zanotował świetne wyniki finansowe. Nasz model biznesowy pozwala nam finansować rozwój ze środków własnych i przeznaczać cały zysk dla akcjonariuszy" - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Zgodnie z decyzją Walnego Zgromadzenia Dniem Dywidendy będzie 27 lipca, a Dniem Wypłaty 4 sierpnia.

Polityka dywidendowa firmy zakłada, że spółka przeznacza na dywidendę cały zysk, chyba że pojawią się projekty zapewniające wyższe stopy zwrotu. Dzięki rosnącym wynikom, LiveChat Software regularnie zwiększa dywidendę.

Reklama

Dywidenda z zysku za rok finansowy zakończony 31 marca 2015 r. wyniosła 71 groszy na akcję, a za poprzedni rok - 37 groszy na jedną akcję.

Skonsolidowany zysk netto spółki za rok finansowy kończący się 31 marca wyniósł 28,072 mln zł przy 18,557 mln zł w poprzednim roku. Zysk EBITDA wyniósł 36,158 mln zł przy 24,029 mln zł w 2014, natomiast przychody wyniosły 53,032 mln zł w porównaniu z 33,043 mln zł w roku 2014. Wszystkie z tych wskaźników zanotowały wzrost na poziomie co najmniej 50%.

LiveChat Software jest jednym z liderów globalnego rynku oprogramowania typu live chat. Spółka wykorzystuje model SaaS (Software as a Service), który pozwala na instalację usługi LiveChat w kilka minut przez osoby bez doświadczenia programistycznego na całym świecie. Dzięki temu obecnie, według stanu na 1 lipca, z rozwiązania spółki korzysta aż 15,892 klientów z ponad 140 krajów. Wśród nich znajdują się m. in. takie marki jak: Orange, Samsung, Ryanair, GoDaddy, czy Uber. Do tego grona zaliczają się też urzędy (np. amerykański Departament Stanu) czy uczelnie takie jak Stanford University.

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ponad 15 tys. klientów z ponad 140 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy's, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.

oprMZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rekordowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »