Reklama

Rekordowe wyniki finansowe Allegro.eu

Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 10,85 mld zł (+57,5 proc. r/r). Przychody netto w ostatnim kwartale minionego roku sięgnęły 1,3 mld zł (+61,2 proc. r/r). Zysk netto za czwarty kwartał 2020 r. wyniósł 260,6 mln zł (+110,2 proc. r/r). Allegro planuje przeznaczyć na inwestycje w 2022 roku 700-800 mln zł, 850-950 mln zł w 2023 roku - podała spółka w prezentacji.

Allegro spodziewa się, że w 2021 r. GMV wzrośnie o górne kilkanaście procent r/r, przychody netto Grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. r/r, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o średnie kilkanaście procent r/r.

Tegoroczne nakłady inwestycyjne (CAPEX) mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r.

W 2020 r. zatrudnienie wzrosło o blisko 700 osób i na koniec grudnia wynosiło ponad 3150 osób. W bieżącym roku Grupa planuje zatrudnić kolejnych niemal 1500 osób.

- Czwarty kwartał to tradycyjnie najważniejszy okres w branży handlowej. W tym okresie przyciągnęliśmy na naszą platformę około 400 tys. nowych klientów. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła tym samym blisko 13 milionów, a każdy z nich wydał w minionym roku na Allegro.pl średnio prawie 2 700 tys. zł, czyli 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Zyskują na tym sprzedający, którzy w czwartym kwartale zwiększyli sprzedaż o 57,5 proc. do 10,85 mld zł.

Reklama

Jednocześnie w ostatnich miesiącach roku wszyscy znów mocniej odczuliśmy gospodarcze i społeczne skutki COVID-19, w tym powtórne zamknięcie części sklepów stacjonarnych. Dlatego zespół Allegro dba o to, aby zakupy na naszej platformie były bezpieczne i wygodne.

Doceniają to Polacy, którzy coraz chętniej robią codzienne zakupy w sieci i coraz częściej robią to właśnie na Allegro, gdzie mają dostęp do szerokiego wyboru produktów w atrakcyjnych cenach oraz szybkich i darmowych dostaw w ramach programu SMART! - powiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.

- Dynamicznie rosnąca liczba kupujących korzystających z programu SMART! bardzo nas cieszy. Coraz większa grupa konsumentów może też już korzystać z Allegro Pay, zyskując możliwość płacenia za swoje zakupy nawet trzy miesiące później bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Inwestujemy również w to, aby zakupione produkty jak najwygodniej i jak najszybciej trafiały do nabywców. Wzrósł udział przesyłek dostarczanych w ciągu jednego dnia i utrzymywał się na stabilnym poziomie także w szczycie świątecznych zakupów.

Jednocześnie, nieustannie wspieramy ponad 128 000 sprzedawców, w większości małych i średnich polskich przedsiębiorców, w rozwijaniu ich działalności, oferując im bardzo konkurencyjne usługi wspierające ich sprzedaż. Rozwijamy także zespół Allegro - w ostatnim roku zatrudnienie wzrosło o blisko 700 osób, a w tym planujemy zatrudnić prawie 1500 kolejnych, z czego prawie połowę będą stanowić inżynierowie - wskazał Francois Nuyts.

W czwartym kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 10,85 mld zł, co stanowi wzrost o 57,5 proc. r/r, natomiast w całym ubiegłym roku sięgnęła 35,11 mld zł, czyli o 54 proc. więcej niż w 2019 r. Liczba aktywnych kupujących na koniec 2020 r. wynosiła 13 milionów i była o 14,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu minionego roku sięgnęła 2,7 tys. zł, co oznacza wzrost o 36 proc. r/r.

Dynamiczny wzrost kluczowych wyników operacyjnych przekłada się na rosnące wyniki finansowe. Przychody netto Grupy w czwartym kwartale ub.r. sięgnęły 1,3 mld zł, tj. o 61,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. W całym 2020 r. przychody netto wzrosły o 54,2 proc. do 4,0 mld zł. Największy udział w łącznych przychodach miał segment marketplace - przychody z tego tytułu wyniosły 3,23 mld zł (+53,9 proc. r/r). Usługi reklamowe przyniosły Grupie 337,8 mln zł przychodów (+63,1 proc. r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 190 mln zł (+30,3 proc. r/r).

- Bardzo dobre wyniki osiągnięte w czwartym kwartale przewyższyły nasze wcześniejsze oczekiwania. Skorygowana EBITDA w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 533,5 mln zł, co oznacza wzrost o 38,8 proc. r/r, natomiast wypracowany w ostatnim kwartale zysk netto był ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 260,6 mln zł. To między innymi efekt znacznego obniżenia zadłużenia Grupy i kosztów związanych z jego obsługą. Mocne wyniki finansowe i wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej umożliwiły nam obniżenie dźwigni finansowej na koniec 2020 r. do poziomu 2,5, znacznie szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy - wskazał Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Skorygowana EBITDA Grupy Allegro za cały 2020 r. sięgnęła 1,75 mld zł (+30,8 proc. r/r).

Publikując wyniki finansowe 2020 r. Allegro zaprezentowało również swoje oczekiwania na 2021 rok dotyczące kluczowych parametrów. Zarząd spodziewa się wzrostu GMV w bieżącym roku o górne kilkanaście procent r/r. Zakłada, że przychody netto Grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. r/r, zaś skorygowana EBITDA wzrośnie o średnie kilkanaście procent r/r.

Tegoroczne nakłady inwestycyjne (CAPEX) mają sięgnąć 560-600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. Spodziewany wzrost nakładów inwestycyjnych będzie wynikał głównie z dalszego rozwoju platformy i jej funkcjonalności po skokowym wzroście biznesu w 2020 r. oraz inwestycji w nowe rozwiązania logistyczne mające na celu dalszą poprawę procesu dostaw przesyłek, w tym rozwój usługi Allegro Fulfillment czy pilotaż sieci własnych automatów paczkowych.

- Będziemy wprowadzać nowe innowacje i usprawniać każdy element ścieżki zakupowej, tak aby zakupy na Allegro były jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze. Pomoże nam w tym nowoczesna technologia, rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. W lutym uruchomiliśmy Allegro Biznes - rozwiązanie usprawniające zakupy firmowe. Nasze tegoroczne plany obejmują również rozwijanie możliwości sprzedaży eksportowej dla polskich przedsiębiorców - zapowiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.

ALLEGRO

22,7100 -0,5100 -2,20% akt.: 04.07.2022, 17:51
  • Otwarcie 23,3000
  • Max 23,4050
  • Min 22,6200
  • Kurs odniesienia 23,2200
  • Suma wolumenu 1 310 567
  • Suma obrotów 30 017 222,33
  • Widełki dolne 20,9700
  • Widełki górne 25,6300
Zobacz również: GRUPRACUJ BIGCHEESE POLTREG

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Allegro jest platformą pierwszego wyboru dla polskich konsumentów, osiągającą wysoki wzrost przychodów, rentowność i przepływy pieniężne przy dużej skali działalności. Grupa prowadzi wiodącą platformę handlową typu marketplace w Polsce, jaką jest Allegro.pl, oraz wiodącą porównywarkę cenową w Polsce - Ceneo.pl.

Na koniec 2020 r., z platformy e-commerce Grupy korzystało około 13,0 mln aktywnych kupujących. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy osiągnęła wartość ponad 35 mld PLN w 2020 r. Od 12 października 2020 r. akcje Allegro.eu notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Łączna wartość pierwszej oferty publicznej Allegro.eu wyniosła 10,6 mld zł i było to tym samym największe IPO w historii GPW.




Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »