Rekordowe wyniki finansowe BRIJU
Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka, w ciągu trzech kwartałów 2014 r. wypracowała 274,5 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 18,4 mln zł zysku brutto ze sprzedaży. Oznacza to wzrost odpowiednio o 17,4 proc. i 71,8 proc. Zysk netto po wzroście o 10,3 proc. wyniósł 8 mln zł i był wyższy niż w całym 2013 r.
W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 r. widać poprawę w obu segmentach działalności Grupy. Przychody ze sprzedaży segmentu surowców wzrosły o prawie 19 proc. do 265,5 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 71 proc. do 15,6 mln zł.
W segmencie wyrobów jubilerskich zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 80 proc. do 2,8 mln zł przy 9,1 mln zł przychodów. W tym czasie zysk EBITDA Grupy wyniósł 10,3 mln zł po wzroście o 19,3 proc. r/r. W samym trzecim kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły 107 mln zł, zysk brutto 7,9 mln zł, zysk EBITDA 4 mln zł, a zysk netto 3,5 mln zł.
- Po dziewięciu miesiącach 2014 r. roku pokazaliśmy zdecydowanie najlepsze wyniki w historii naszej spółki. Odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty na wszystkich istotnych poziomach wyników. Udało nam się wypracować taki wynik pomimo dynamicznego rozwoju sieci detalicznej, którego koszty ponosiliśmy w trzecim kwartale - mówi Przemysław Piotrowski, Prezes BRIJU.
Istotnej poprawie uległa rentowność Grupy.
Marża brutto ze sprzedaży w trzech pierwszych kwartałach 2014 r. wyniosła 6,7 proc. i była wyższa o 2,1 pkt. proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Marża brutto w segmencie surowców wyniosła 5,9 proc., wobec 4,1 proc. w ubiegłym roku, a marża brutto w segmencie wyrobów jubilerskich, obejmującym handel hurtowy i detaliczny wyrobami jubilerskimi, wyniosła 30,3 proc. wobec 15,3 proc. w analogicznym okresie 2013 r.
Spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju własnej sieci sprzedaży oraz wzmocnienia marki BRIJU. Na koniec września spółka posiadała 10 salonów własnych, obecnie jest to już 12 salonów. W 2015 r. sieć sprzedaży powiększy się do ok. 40 sklepów pod marką BRIJU.
W trzecim kwartale salony BRIJU zostały otwarte we Wrocławiu, Ełku i Kędzierzynie-Koźlu. Wydatki związane z adaptacją i zatowarowaniem jednego salonu to ok. 700-1000 tys. zł. W IV kwartale zostały otwarte 2 kolejne salony, obecnie spółka przygotowuje się do najlepszego dla branży sezonu przedświątecznego.
- Cały czas rozwijamy naszą ofertę - wzbogacamy kolekcje o biżuterię zgodną z najnowszymi trendami świata mody oraz uzupełniamy ofertę o zegarki oraz męskie akcesoria. Dzięki własnej produkcji, nasza oferta jest elastyczna i szybko możemy reagować na pojawiające się nowe trendy - tłumaczy Przemysław Piotrowski.
BRIJU S.A.:
Działalność Spółki jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Obejmuje ona dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wysokiej jakości wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. Segment wyrobów jubilerskich obejmuje najstarszą działalność Spółki, od 2011 roku produkcja odbywa się pod marką BRIJU. Asortyment Spółki obejmuje unikatowe własne kolekcje oraz modowe kolekcje wyrobów biżuteryjnych, które są oferowane w szerokiej gamie wzorów. Spółka posiada unikatowy na polskim rynku system produkcji wyrobów jubilerskich, wykorzystujący najlepsze, światowe technologie i sprzęt. 29 maja 2014 r. akcje BRIJU zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej Spółka była notowana na NewConnect.
opr MZB