RMF FM i Broker FM nadal liderami
Grupa Broker FM zrealizowała podstawowe cele na rok 2005. Firma zanotowała istotny wzrost zysku netto - o 60% w stosunku do 2004 roku, tj. do kwoty 19 746 tys. zł. Również Radio RMF FM utrzymało pozycję lidera w 2005 roku zarówno na rynku reklamy radiowej (30% udział w rynku), jak i na rynku słuchalności (22% udział w czasie słuchania).
Przychody Grupy przekroczyły 173 mln złotych i były wyższe o ponad 15% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Kapitały własne wynoszą 46 160 tys. zł i wzrosły o 20 765 tys. zł w stosunku do skonsolidowanego sprawozdania Grupy BROKER FM sporządzonego na 31 grudnia 2004 roku. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej przekroczyły 16 174 tys. zł i były wyższe o 14 811 tys. zł w stosunku do czterech kwartałów 2004 roku.
Zarząd Grupy szacuje, że wydatki na reklamę ogółem w 2006 roku powinny wzrosnąć o około 11%. Rynek reklamy radiowej powinien w tym okresie zanotować podobny wzrost i osiągnąć poziom ok. 490 mln zł.
Utrzymanie przez RMF FM pozycji lidera na rynku słuchalności pozwoli na utrzymanie około 30% udziału w rynku reklamy radiowej, co przy coraz większej konkurencji i konsolidacji tego rynku będzie satysfakcjonującym wynikiem.
Pamiętając o tym, że w segmencie radiowym 90% kosztów (nie uwzględniając kosztów promocji) to koszty niezależne od osiąganych przychodów, podejmowane przez Zarząd Grupy działania powinny doprowadzić do osiągnięcia lepszych w stosunku do 2005 roku wyników na poziomie operacyjnym w tym segmencie, i to pomimo włączenia do konsolidacji od pierwszego kwartału 2006 roku stacji we Lwowie.
Wyniki prezentowane w niniejszym sprawozdaniu mogą stanowić mocny fundament do dalszego rozwoju Grupy. Dlatego też Zarząd zakłada, że w roku 2006 będzie aktywnie uczestniczył w konsolidacji rynku radiowego w Polsce.
Działania te mogą być prowadzone na różnych płaszczyznach, poczynając od ścisłej współpracy reklamowej i programowej opartej na wykorzystaniu potencjału marki RMF FM, co ma częściowo miejsce przy projekcie RMF MAXXX pozyskiwanie nowych koncesji niezbędnych do rozwoju projektu RMF Classic, a kończąc na inwestycjach kapitałowych.