Robinson Europe SA z kolejnym bardzo udanym rokiem

Robinson Europe SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego oraz sportowego, wypracowała w roku obrotowym 2017/2018 ponad 1338 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 15 201 tys. zł. Działania zarządu spółki są w dalszym ciągu skoncentrowane na rozwoju segmentu wędkarstwa, który pozostaje jej fundamentem biznesowym.

Robinson Europe SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego oraz sportowego, wypracowała w roku obrotowym 2017/2018 ponad 1338 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 15 201 tys. zł. Działania zarządu spółki są w dalszym ciągu skoncentrowane na rozwoju segmentu wędkarstwa, który pozostaje jej fundamentem biznesowym.

W samym IV kw. roku obrotowego 2017/2018 Robinson Europe SA miała prawie 271 tys. zł zysku netto, a przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 2737 tys. zł. Spółka kontynuuje rozwój segmentu wędkarstwa, który stanowi jej core business. Funkcjonując w niezwykle konkurencyjnej branży, emitent potrafi rywalizować z europejskimi i światowymi potentatami. Robinson Europe SA cały czas pracuje nad ofertą handlową, aby jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się preferencje i oczekiwania klientów. Zarząd spółki dostrzega, że w obecnych czasach coraz większe znaczenie w marketingu odgrywa Internet oraz media społecznościowe, dlatego zaczęła ona efektywniej wykorzystywać te kanały sprzedażowe i zamierza je nadal rozwijać.

Reklama

- Poprzedni rok obrotowy 2016/2017 był rekordowym w całej naszej historii, więc poprzeczka dla wyników została postawiona przed nami bardzo wysoko. Jednak tak ambitny cel był dla nas motywacją i pozwolił osiągnąć równie dobre wyniki finansowe w roku obrotowym 2017/2018, w którym zanotowaliśmy prawie 1,34 mln zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży przekraczających 15,2 mln zł. Tak dobre wyniki są rezultatem stałego rozwoju segmentu wędkarstwa, który udaje nam się osiągać dzięki przemyślanym i zaplanowanym działaniom w obszarze sprzedażowym. Potrafimy rywalizować na bardzo wymagającym rynku z mocnymi konkurentami z Europy oraz z całego świata, co bardzo dobrze świadczy o naszej marce i jej rozpoznawalności - podkreśla Paweł Busz, członek zarządu spółki Robinson Europe SA.

Ze względu na słabnący segment sportowy Robinson Europe SA, co wynika przede wszystkim z trudnej sytuacji w branży sportowej, szczególnie w kontekście sprzętu i akcesoriów dla sportów zimowych, Spółka będzie się koncentrowała w przyszłym roku na działalności biznesowej tylko w segmencie wędkarstwa. Ten obszar biznesowy od lat stanowił fundament rozwoju i sukcesu emitenta oraz pozwalał generować wyższe rentowności. Działalność w obszarze sportowym będzie prowadzone tylko poprzez relacje biznesowe i współpracę ze spółką Outdoorzy SA, w której Robinson Europe SA posiada 41,90 proc. udziału w kapitale zakładowym oraz w ogólnej liczbie głosów na WZA. Podmiot ten jest notowany na rynku NewConnect i działa w branży e-commerce zajmując się sprzedażą wysokiej jakości odzieży outdoorowej oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Zarząd Robinson Europe SA bardzo dobrze ocenia wizję i kierunki rozwoju realizowane przez zarządzających Outdoorzy SA i liczy, że pozwolą one nadal poprawiać wyniki finansowe tej spółki oraz zwiększać jej wartość.

- Segment sportowy nie spełnia naszych oczekiwań biznesowych, a sytuacja na tym rynku jest bardzo trudna pod kątem prowadzenia działalności handlowej. Dlatego też postanowiliśmy, że w przyszłym roku skoncentrujemy nasze działania tylko na rozwoju segmentu wędkarstwa, gdyż dostrzegamy w nim potencjał do dalszego wzrostu. Posiadamy silną markę i dużą rozpoznawalność w branży, więc wykorzystanie naszych mocnych stron powinno pozwolić nam osiągać zaplanowane cele w tym obszarze biznesowym. Nasza działalność w segmencie sportowym zostanie ograniczona do współpracy z notowaną na rynku NewConnect spółką Outdoorzy SA, której jesteśmy wiodącym akcjonariuszem. Podmiot ten rozwija się w dużym tempie, a koncepcje Zarządu na dalszą ekspansję utwierdzają nas w przekonaniu, że dynamika wzrostu może zostać podtrzymana lub nawet zwiększona - zakończył Paweł Busz.

W lipcu br. spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 0,08 zł na akcję. W tej sposób emitent kontynuował zapoczątkowaną w poprzednim roku politykę dywidendową zakładającą coroczne dzielenie się wypracowanym zyskiem z akcjonariuszami.

Robinson Europe SA jest notowana na rynku NewConnect od czerwca 2011 r. Głównym przedmiotem jej działalności jest sprzedaż sprzętu wędkarskiego oraz sportowego. Historia przedsiębiorstwa sięga 1991 r., kiedy to obecni członkowie zarządu założyli firmę "BIS", która była znanym podmiotem w branży wędkarskiej. W 2016 r. na rynku NewConnect zadebiutowała spółka portfelowa Robinson Europe SA - Outdoorzy SA, w której emitent posiada akcje stanowiące 41,90 proc. udziału w kapitale zakładowym. Podmiot ten działa w branży e-commerce i zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości odzieży outdoorowej oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »