Rośnie sprzedaż CCC

Właściciel sieci sklepów obuwniczych, firma CCC, ocenia, że ostatni lockdown był dla firmy mniej dotkliwy niż pierwszy. Spółka przygotowała się na kolejną falę zachorowań, intensywnie rozwijając sprzedaż internetową i ograniczając koszty. Z kolei otwarcie galerii handlowych w maju zaowocowało wzrostem wizyt w sklepach i wysoką sprzedażą asortymentu. Przedstawiciele CCC podkreślają wysoką rentowność eobuwie.pl, przy silnie rosnących przychodach.

Grupa CCC zanotowała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021-2022 (przypadającym w przypadku spółki na okres luty-kwiecień) wzrost sprzedaży o 85 proc. rok do roku, do 1,43 mld zł. To efekt odbudowy sprzedaży stacjonarnej i obserwowanego wzrostu sprzedaży w kanale internetowym.

Strata operacyjna zmniejszyła się do 100 mln zł z minus 290 mln zł przed rokiem, a starta netto do 175 mln zł z minus 415 mln zł w I kwartale zeszłego roku. EBITDA była dodatnia i wyniosła 35 mln zł. Spółka podkreśla, że poprawa wyników była możliwa m.in. dzięki ograniczaniu kosztów.

Reklama

- To był najbardziej intensywny kwartał w historii firmy. Nastąpiło wyraźne przebicie sprzedaży nie tylko względem roku 2020, ale także 2019 - powiedział prezes Marcin Czyczerski na konferencji prasowej. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 roku sprzedaż wzrosła bowiem o 26 proc.

Na wynikach grupy od kilkunastu miesięcy ciąży pandemia. Punkty sprzedaży były zamknięte zarówno na przestrzeni poprzedniego jak i obecnego roku obrotowego. Po okresach lockdownu klienci powracali do zakupów w sklepach stacjonarnych. Wielu z nich przekonywało się do zakupów internetowych, co zaowocowało wzrostem sprzedaży poprzez platformy online.

Prezes dodał, że tegoroczny lockdown był mniej uciążliwy i mniej zaskakujący niż ubiegłoroczny. W pierwszym kwartale zeszłego roku otwarta była połowa sieci, w tym roku było to już 62 proc.

Spółka, widząc potencjał sprzedaży online, zaczęła kłaść nacisk na rozwój sprzedaży poprzez ten kanał. Od lutego do kwietnia 2021 r. udział e-commerce w łącznej sprzedaży wyniósł 63 proc.

Przedstawiciele CCC podkreślają wysoką rentowność firmy eobuwie.pl, przy silnie rosnących przychodach. Pierwszy kwartał 2021 w eobuwie.pl przyniósł wyniki o 79 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Sprzedaż generowana przez spółkę od lutego do kwietnia wyniosła 769 mln zł, przy marży EBITDA na poziomie 10,5 proc. Była ona o 4,6 punktu procentowego wyższa niż rok temu. Spółka eobuwie.pl pozyskała dwóch mniejszościowych akcjonariuszy (po 10 proc.): Cyfrowy Polsat oraz A&R Investments (Rafał Brzoska).

CCC

201,4000 -0,6000 -0,30% akt.: 18.11.2024, 13:04
  • Otwarcie 202,0000
  • Max 207,6000
  • Min 199,1000
  • Kurs odniesienia 202,0000
  • Suma wolumenu 214 161
  • Suma obrotów 43 446 677,40
  • Widełki dolne 181,8000
  • Widełki górne 222,2000
Zobacz również: CDRL ESOTIQ HARPER

Wzrosty sprzedaży notują także pozostałe sklepy internetowe grupy - Modivo, ccc.eu, DeeZee. Grupa pracuje nad uruchamianiem nowych platform e-commerce. Wkrótce ccc.eu zadebiutuje na nowych rynkach - m.in. w Chorwacji, Rosji, Bułgarii, Grecji oraz na Ukrainie. Planowana jest także dalsza ekspansja geograficzna marki DeeZee.

Spółka w maju uruchomiła nowy koncept - HalfPrice. W sieci tej kupić będzie można odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki i artykuły wyposażenia domu znanych marek w atrakcyjnych cenach. Obecnie działa 11 takich placówek w kraju, do końca czerwca ma ich być ponad 20, a do końca roku - blisko 60. W pierwszej kolejności format będzie rozwijany na rodzimym rynku, ale w planach jest też wyjście za granicę. Jesienią uruchomiony zostanie też sklep online dla tego formatu. Przedstawiciele spółki zakładają, że koncept będzie rentowny już w pierwszym roku działania.

- W pierwszym miesiącu odwiedziło nad 400 tys. klientów. Zaskoczyła nas popularność tych sklepów. Cieszy nas pozytywny odbiór klientów - informował Czyczerski.

Na koniec kwietnia grupa miała 1,4 mld zł zadłużenia netto. Jak podkreślają przedstawiciele CCC, priorytetem jest zachowanie płynności i utrzymanie stabilności długoterminowego finansowania. W pierwszym kwartale 2021 r. spółka wstępnie potwierdziła wybrane warunki nowego finansowania bankowego i nowe warunki emisji obligacji. Obecnie jest na etapie uzgadniania zapisów umowy kredytu konsorcjalnego z instytucjami finansującymi.

W pierwszym kwartale 2021 r. grupa koncentrowała się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wycofując się jednocześnie powoli - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - z Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec kwietnia 2021 roku wynosiła prawie 670 tys. mkw. Grupa jest obecna w 29 krajach. Firma posiada łącznie 83 platformy online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee i Gino Rossi.

Monika Borkowska

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ccc | obuwie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »