Rynek odzieży wzrośnie o 12-15 proc.
Estońska spółka AS Silvano Fashion Group oczekuje w tym roku wzrostu rynku odzieży, bielizny i obuwia o 12-15 proc. Spółka zamierza w 2011 r. skupić się na wzroście organicznym i poprawić logistykę, poprzez rozpoczęcie realizacji projektu budowy centrum dystrybucji - podał AS Silvano Fashion Group w komentarzu do wyników.
Oczekiwany przez Grupę wzrost na 2011 rok (na rynku odzieży, bielizny oraz obuwia - PAP) wynosi ok. 12-15 proc. W 2011 roku, oprócz ożywienia popytu, grupa przewiduje odbudowę struktury popytu. (...) Ponadto, obecnie nie występuje efekt +impulsywnych zakupów+, który przed nadejściem kryzysu stanowił ok. 30 proc. wartości sprzedaży detalicznej, natomiast konsumenci podejmują celowe decyzje o zakupach" - podała spółka w komunikacie.
W 2011 r. ogólna strategia grupy ma skupić się na organicznym wzroście, poprawie logistyki, umocnieniu modelu działalności detalicznej oraz zarządzania marką.
"Cele Grupy na 2011 rok oparte są na dwucyfrowym wzroście głównych rynków eksportowych. Kierownictwo nie przewiduje żadnych istotnych dewaluacji lokalnych walut na głównych rynkach eksportowych w stosunku do USD i EUR, które skutkowałyby spadkiem siły nabywczej, zwłaszcza w odniesieniu do towarów importowanych, oraz zmniejszeniem się popytu konsumpcyjnego" - napisano.
"Poprawa logistyki ma nastąpić poprzez wdrożenie nowego projektu - centrum dystrybucji (DC), którego zaprojektowane zaplanowano na 2011 r., budowę na 2012 rok. DC rozwiąże problem ograniczonych możliwości logistycznych, który obecnie dotyka jednostkę dominującą. Logistyka jest właśnie na etapie restrukturyzacji, która ma na celu zaspokojenie rosnącego w sprzedaży detalicznej zapotrzebowania na dostawy charakteryzujące się dostosowaniem na potrzeby klienta, niewielkimi ilościami oraz skróconym okresem realizacji" - dodano.
Aby osiągnąć organiczny wzrost w 2011 roku, grupa ma w planach dalszy rozwój działalności detalicznej oraz hurtowej.
"W sprzedaży detalicznej głównym punktem uwagi w 2011 roku będzie sieć detalicznych partnerów franczyzowych (...) Rozwój własnej sieci sklepów detalicznych grupy nastąpi na Białorusi oraz na Łotwie. Celem własnej działalności detalicznej grupy jest kontynuowanie wzrostu jej wydajności oraz otwieranie 10 sklepów rocznie" - poinformowano w komunikacie.
W 2010 r. zysk netto grupy wyniósł 19,4 mln euro wobec 6,05 mln euro rok wcześniej. Przychody wzrosły rdr do 93,3 mln euro z 74,04 mln euro.