Sare podsumowuje wyniki grupy po III kwartale 2018 roku

Grupa Sare, działająca w branży komunikacji i marketingu w Internecie, w trzech kwartałach 2018 roku wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 34 012 tys. zł, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2017 o 2,7 proc. EBITDA wyniosła 4 007 tys. zł, natomiast zysk netto wyniósł 1 199 tys. zł. Obecnie Grupa koncentruje się na dalszym rozwoju oferowanych narzędzi, procesach akwizycyjnych oraz efektywnym wykorzystaniu wzmożonego sezonu w branży e-commerce.

Grupa Sare, działająca w branży komunikacji i marketingu w Internecie, w trzech kwartałach 2018 roku wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 34 012 tys. zł, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2017 o 2,7 proc. EBITDA wyniosła 4 007 tys. zł, natomiast zysk netto wyniósł 1 199 tys. zł. Obecnie Grupa koncentruje się na dalszym rozwoju oferowanych narzędzi, procesach akwizycyjnych oraz efektywnym wykorzystaniu wzmożonego sezonu w branży e-commerce.

Grupa Sare konsekwentnie realizuje strategię na lata 2017-2019 powiększając osiągane przychody ze sprzedaży. Do tej pory udało się rozszerzyć i przeorganizować ofertę produktową i sposób obsługi klienta, dostosowując go do czterech głównych modeli biznesowych. Grupa rozwija swoją działalność w obszarze e-commerce, co jest możliwe m.in. dzięki akwizycji i integracji systemu Sales Intelligence.

- Przed nami gorący okres dla branży marketingu i e-commerce. Jak każdego roku, w IV kwartale spodziewamy się wyraźnego zwiększenia nakładów na kampanie marketingowe. Jesteśmy dobrze przygotowani na intensyfikację działań w tym okresie, co już w tej chwili ma miejsce. Dzięki przejęciu i integracji Sales Intelligence mamy jeszcze szerszą ofertę dla handlu i większą ekspozycję na rosnący rynek e-commerce. Posiadanie danych o 7,4 milionach intencji zakupowych miesięcznie daje nam unikatową pozycję na rynku. Mimo, że cały segment e-mail marketingu w ostatnim czasie odnotował duże spadki, nasze przychody wciąż pokazują tendencję wzrostową - komentuje Dariusz Piekarski, prezes Sare.

Reklama

Grupa Sare, w trzech kwartałach 2018 roku odnotowała wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 2,7 proc. względem analogicznego okresu roku 2017 osiągając kwotę 34 012 tys. zł, natomiast zysk netto wyniósł 1 199 tys. zł i był niższy niż rok temu o 42,7 proc. EBITDA utrzymała się na poziomie 4 007 tys. zł, co oznacza spadek względem trzech kwartałów 2017 roku o 4,4 proc.

- "Wypracowane w przeciągu trzech kwartałów 2018 roku wyniki pokazują, że konsekwentnie budujemy pozycję rynkową Grupy Sare i zwiększamy generowane przychody. Duży wpływ na osiągnięte wyniki miał sezon wakacyjny, który w tym roku charakteryzował się większą sezonowością i ograniczeniem nakładów na kampanie marketingowe niż w poprzednich latach. Było to związane przede wszystkim z wejściem w życie RODO i wstrzymaniem niektórych działań marketingowych naszych klientów. Już teraz widzimy jednak, że te budżety zostały przesunięte na wrzesień i październik, co powinno pozytywnie wpłynąć na wyniki IV kwartału." - mówi Tomasz Kuciel, członek zarządu Sare.

Niższy wynik EBITDA i zysk netto osiągnięty w okresie trzech kwartałów, względem analogicznego okresu w 2017 roku, wynika przede wszystkim ze zmian na rynku marketingu internetowego a także wzrostu kosztów wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych oraz wzrostu amortyzacji, w związku z zakończeniem prac rozwojowych. Implementacja rozporządzenia RODO sprawiła, że klienci ostrożniej podchodzą do realizacji kampanii i wstrzymują część swoich działań.

- "Ostatnie miesiące były trudnym okresem dla branży e-mail marketingu. Wprowadzenie RODO zobligowało nas do dostosowania autorskiej technologii do wymogów rozporządzenia. Zmiany te obejmowały m. in. animizowanie danych, przygotowanie rejestru zmian przetwarzanych danych osobowych czy zmiany w backupach zgodne z zapisami rozporządzenia, przez co ponieśliśmy dodatkowe koszty." - dodaje Dariusz Piekarski.

W 2018 roku Grupa intensywnie rozwija nowe projekty, dające większą ekspozycję na rynek e-commerce oraz projekty skierowane bezpośrednio do konsumentów (m.in. Zrabatowani.pl oraz RynekFinansowy.info).

- - - - - -

Grupa Sare działa na obszarze e-marketingu, wsparcia sprzedaży i komunikacji wielokanałowej, dostarczając kompleksowe systemy skupiające się na efektywności komunikacji. Doświadczenie, jakie zdobyła Grupa, współpracując z wymagającymi klientami, przekłada się na wysoką jakość świadczonych usług. Grupa Kapitałowa Sare świadczy szereg usług, dopasowanych do obecnych trendów w Internecie. Dostarcza unikalne, autorskie rozwiązania, komplementarne usługi i profesjonalne narzędzia analityczne. Tworzy strategie komunikacji, dostarcza narzędzia oraz wiedzę, a także buduje relacje z odbiorcami i zapewnia ich lojalność.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »