Sfinks Polska chce wdrożyć koncept franczyzy dla mniejszych miast

Sfinks Polska zamierza w czwartym kwartale wprowadzić nową ofertę franczyzową dla osób z mniejszych miejscowości. Spółka chce zaproponować rozwiązania, które umożliwią tańsze uruchomienie restauracji pod marką Sphinx - podał na konferencji prezes, Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zamierza w czwartym kwartale wprowadzić nową ofertę franczyzową dla osób z mniejszych miejscowości. Spółka chce zaproponować rozwiązania, które umożliwią tańsze uruchomienie restauracji pod marką Sphinx - podał na konferencji prezes, Sylwester Cacek.

"Podjęliśmy działania zmierzające do wykorzystania potencjału mniejszych miast. Pracowaliśmy intensywnie nad modyfikacją konceptu franczyzowego, by był rentowny w mniejszych miejscowościach, tak by był tańszy, a uruchamianie restauracji szło sprawnie. Będziemy wdrażali ten projekt w czwartym kwartale, żeby szybciej rozwijać się w mniejszych i średnich miastach w przyszłym roku" - powiedział Cacek.

Spółka podała, że w nowym modelu franczyzowym wstępna opłata, jeśli chodzi o koszt otwarcia nowego lokalu, została obniżona o 200 tys. zł (do 300-450 tys. zł z 500-650 tys. zł wcześniej).

Reklama

"W przypadku przekształcenia istniejących punktów gastronomicznych, franczyzobiorca poniesie jedynie koszty dostosowania lokalu do wymogów sieci, dlatego mogą one być różne w różnych przypadkach" - dodał Cacek.

Oferta franczyzowa dla osób z mniejszych miejscowości będzie dotyczyła marki Sphinx.

Na pytanie, jakie są perspektywy rozwoju tego konceptu, prezes odpowiedział: "Sphinx może być praktycznie w każdym mieście powyżej 50-60 tys. Pytanie, czy wszędzie znajdziemy franczyzobiorców".

Po I półroczu Sfinks Polska zanotował 4,3 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 9,9 mln zł straty przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 608 tys. zł wobec 5,6 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży nieznacznie wzrosły rdr do 86 mln zł z 83,6 mln zł.

Spółka zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 91 restauracji Sphinx, 11 restauracjami Chłopskie Jadło i 7 restauracjami WOOK.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »