Reklama

Sfinksa nie kupi Da Grasso

Rada Nadzorcza Sfinksa nie wyraziła zgody na kupno udziałów spółki Da Grasso, zarządzającej siecią pizzerii, na warunkach określonych w umowie przedwstępnej - podał Sfinks w komunikacie. Po szczegółowej analizie planu biznesowego władze Sfinksa uznały, że transakcja nie gwarantowała osiągnięcia wcześniej zakładanych korzyści wynikających z połączenia firm.

Rada Nadzorcza Sfinksa nie wyraziła zgody na kupno udziałów spółki Da Grasso, zarządzającej siecią pizzerii, na warunkach określonych w umowie przedwstępnej - podał Sfinks w komunikacie. Po szczegółowej analizie planu biznesowego władze Sfinksa uznały, że transakcja nie gwarantowała osiągnięcia wcześniej zakładanych korzyści wynikających z połączenia firm.

Zarząd Sfinksa poinformował o niespełnieniu się warunku umowy przedwstępnej, niezbędnego do zawarcia umowy ostatecznej sprzedaży udziałów Da Grasso, która miała zostać podpisana do 31 lipca 2010 roku.

"Na posiedzeniu w dniu 28 lipca 2010 r. Rada Nadzorcza Sfinks nie wyraziła zgody na zwarcie umowy przyrzeczonej sprzedaży udziałów spółki Da Grasso Sp. z o.o. na warunkach określonych w umowie przedwstępnej z dnia 9 października 2009 roku ze zmianami wprowadzonymi aneksem z dnia 29 stycznia 2010 r." - napisano w raporcie.

W październiku ubiegłego roku Sfinks Polska podpisał umowę warunkową kupna 100 proc. spółki Da Grasso. Zgodnie z zapisami umowy warunkowej, Sfinks w pierwszym etapie miał zapłacić za Da Grasso 20 mln zł, a kolejne płatności, wynoszące maksymalnie 20 mln zł, miały być rozliczane w zależności od wyników osiągniętych przez sieć w latach 2010-2014.

Reklama

"Jeszcze z ramienia zarządu Sfinksa rozpocząłem negocjacje w sprawie możliwego nabycia udziałów sieci Da Grasso. Wstępne rozmowy i przeprowadzone due diligence wskazywało na szereg możliwych synergii wynikających z połączenia. Były jednak pewne braki prawne i biznesowe, które Da Grasso zobowiązało się uzupełnić, dlatego przesunęliśmy termin podjęcia decyzji. Przedstawione przez Da Grasso informacje dotyczące uzupełnienia braków prawnych, jak i założeń biznesowych nie spełniły naszych oczekiwań. Mimo że bardzo atrakcyjne byłoby dla nas skokowe powiększenie sieci, decyzja o przejęciu Da Grasso na pierwotnych warunkach byłaby obarczona dużym ryzykiem, że sieć nie będzie generować oczekiwanych wyników" - poinformował cytowany w komunikacie Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinksa.

Z kolei zarząd Da Grasso w komunikacie prasowym poinformował, że strony nie doszły do porozumienia, gdyż Sfinks obniżył oferowaną cenę.

"W nawiązaniu do raportu bieżącego Sfinks Polska SA nr 37/2010 z dnia 29 lipca 2010, informujemy, że zakup 100 proc. udziałów Da Grasso Sp. z o.o. przez Sfinks Polska SA nie doszedł do skutku, z powodu obniżenia przez Sfinks SA ustalonej w umowie przedwstępnej ceny. Nowe warunki płatności oraz propozycja kolejnego przesunięcia terminu nie spieniły oczekiwań Wspólniczek i spółki Da Grasso" - napisano w komunikacie Da Grasso.

Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes Sfinksa, zapewnia, że priorytetem dla spółki jest dalszy rozwój i zwiększanie liczby restauracji, zgodnie z założeniami strategii ogłoszonej w kwietniu tego roku.

"Jest ona w pełni aktualna i zamierzamy koncentrować się na rozwoju naszych sieci Sphinx i WOOK. Nadal, zgodnie z przyjętą strategią, nie wykluczamy dalszych działań i projektów związanych z akwizycją innych marek" - dodała Mariola Krawiec-Rzeszotek.

Długoterminowa strategia Sfinks Polska przewiduje, że w 2011 spółka będzie zarządzać ponad 150, a w 2014 ponad 290 restauracjami. Sfinks prognozuje osiągniecie skonsolidowanych przychodów w wysokości 250 mln zł w 2011 r. W 2014 r. mają one wynosić ponad 450 mln zł. Skonsolidowana EBITDA ma wzrosnąć do 12 mln zł w 2011 r. i przekroczyć 45 mln zł w 2014 r. Szacunki te nie uwzględniają zdarzeń jednorazowych, potencjalnych przejęć i innych realizowanych projektów.

Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »