Silvano rośnie i rośnie
Silvano Fashion Group, estoński producent konfekcji damskiej, odnotował w pierwszym półroczu 2007 roku 49,8 mln euro przychodów i 9,4 mln euro zysku netto - podała spółka w informacji prasowej.
Zysk operacyjny spółki wyniósł 14,4 mln euro, a marża netto 18,8 proc. w porównaniu z 5 proc. w pierwszym półroczu 2006 r.
W II kwartale sprzedaż wzrosła do kwoty 26,2 mln euro. SFG osiągnęła w drugim kwartale 2007 r. zysk netto w wysokości 7,2 mln euro (2,1 mln euro w 1 kw. 07), a marża netto w drugim kwartale 2007 roku wyniosła 27.5 proc.
W 2006 roku grupa miała 81 mln euro przychodów, 17,9 mln euro EBITDA oraz 7,9 mln euro zysku netto.
"Znaczący wzrost przychodów i zysków w pierwszej połowie 2007 roku był możliwy dzięki fuzji PTA Grupp AS z firmą Silvano Fashion Group, dynamicznej ekspansji terytorialnej oraz gwałtownemu wzrostowi liczby funkcjonujących sklepów, działających pod markami "Oblicie", "Milavitsa", "Lauma Lingerie", "Splendo Intime" i "PTA"" - napisano.
W 1 poł. 2007 r. SFG otworzyła 12 nowych sklepów: 6 sklepów PTA z odzieżą biznesową, w tym trzy w Rosji, dwa na Litwie i jeden w Estonii, oraz sześć sklepów z bielizną pod nazwą "Oblicie" w Rosji.
Ponad 88 proc. sprzedaży SFG stanowiła sprzedaż bielizny.
Sklepy SFG zlokalizowane są w Rosji, na Białorusi, w Estonii, w Polsce, na Łotwie, na Litwie i na Ukrainie.
24 sierpnia 2007 spółka została zarejestrowana pod nazwą AS Silvano Fashion Group. Wcześniej obowiązywała nazwa PTA Grupp AS.
Spółka 23 lipca zadebiutowała na GPW w Warszawie. Pieniądze pozyskane w wyniku emisji przeznaczy na rozwój sieci handlowej.