Spółka AC SA zadebiutuje na GPW w III kwartale?
Producent samochodowych instalacji gazowych - spółka AC SA - może w III kwartale 2011 roku zadebiutować na GPW. Spółka złożyła już w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny.
- Na rynku jesteśmy od 25 lat. Jesteśmy dużą, dojrzałą, zdrową spółką. Posiadamy 45-proc. udział w rynku polskim, a na rynkach zagranicznych konkurujemy z największymi podmiotami. Popyt na nasze instalacje LPG/CNG jest ogromy i cały czas rośnie. Przewidujemy, że nadchodzące lata będą dla naszej branży bardzo dobre. Chcemy w pełni wykorzystać koniunkturę. Debiut na GPW to dla nas przede wszystkim możliwość uzyskania wyceny rynkowej spółki i pozycji wiarygodnego partnera handlowego dla największych firm rynku motoryzacyjnego - powiedziała Katarzyna Rutkowska, prezes zarządu AC SA.
Oferta produktowa AC SA dociera do ponad 30 krajów na całym świecie. W 2010 roku sprzedaż na rzecz kontrahentów zagranicznych stanowiła 56 proc. przychodów AC SA ogółem. Do kluczowych rynków zagranicznych AC SA należą m.in.: Niemcy, Rosja, Ukraina, Turcja, oraz Tajlandia.
Kluczowym segmentem działalności AC SA są instalacje autogazu, ale oferta spółki obejmuje również części i podzespoły stosowane w motoryzacji. Struktura sprzedaży poszczególnych elementów oferty handlowej spółki kształtuje się następująco:
- 84 proc. - produkcja i sprzedaż instalacji LPG/CNG;
- 9 proc. - produkcja i dystrybucja elektroniki samochodowej;
- 7 proc. - sprzedaż części samochodowych.
Klientami spółki są zarówno koncerny motoryzacyjne, warsztaty montażu instalacji autogazu, dystrybutorzy instalacji gazowych i innych części samochodowych oraz odbiorcy indywidualni - właściciele aut.
AC SA utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie. W 2010 roku spółka osiągnęła - rekordowe w historii spółki - przychody w wysokości 118,3 mln zł, co oznacza wzrost wobec roku 2009 o ponad 11 proc. (106,2 mln złotych).
Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL