Sprzedaż ABC Data rośnie w rekordowym tempie
ABC Data, czołowy dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej i największa firma informatyczna w Polsce, podała szacunkowe wyniki sprzedaży w kwietniu i maju. Łączne przychody w tych miesiącach były aż o 49 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu 2012 r.
Grupa Kapitałowa ABC Data według wstępnych danych wypracowała w kwietniu i maju 712 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 49 proc. w ujęciu roku do roku. Wysoka dynamika wzrostu obrotów notowanego na warszawskiej giełdzie dystrybutora IT to wynik konsekwentnie realizowanej strategii. Według szacunków Zarządu, sprzedaż ABC Data rośnie w Polsce nieco szybciej niż rynek, czynnikiem mającym duży wpływ na wzrost sprzedaży jest rozwoju rynków zagranicznych, dzięki wykorzystaniu sprawdzonego, nisko kosztowego modelu ekspansji. Obroty w tym obszarze rosną najbardziej dynamicznie, a w tym roku dystrybutor planuje rozpoczęcie działalności na co najmniej dwóch nowych rynkach. Zwiększenie sprzedaży w Polsce jest efektem poszerzania obecnych kanałów sprzedaży oraz stałego dostosowywania oferty produktów i usług do oczekiwań odbiorców.
- Przychody jakie odnotowaliśmy w kwietniu oraz w maju bardzo dobrze pokazują, że założenia jakie przyjęliśmy w naszym planie rozwoju są słuszne i II kwartał zakończy się kolejnym rekordem sprzedaży. Dynamicznie reagujemy na zmiany jakie zachodzą na rynku, skokowo zwiększamy sprzedaż w kanale e-commmerce. Stawiamy na najszybciej rozwijające się grupy produktowe, a naszym celem jest osiągnięcie 25 proc. udziału w polskim rynku tabletów na koniec 2013 r. - mówi Norbert Biedrzycki, prezes ABC Data.
W I kwartale przychody ABC Data wyniosły 1 089,24 mln zł, co oznacza to wzrost o 43 proc. w porównaniu do trzech pierwszych miesięcy poprzedniego roku. Według opublikowanej prognozy Dystrybutor w całym roku osiągnie wzrost przychodów na poziomie 11 proc. do 4,1 mld zł.
ABC Data jest jednym z liderów rynku dystrybucji sprzętu IT i consumer electronics w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w siedmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE). Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.
W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych pod własną marką Colorovo. Pod tą marką Spółka oferuje obecnie ponad 400 produktów we wszystkich krajach, na terenie których działa. W latach 2009-2011 firma corocznie nagradzana przez EMEA Channel Academy tytułem najlepszego dystrybutora IT w regionie CEE.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze