Sprzedaż największego portalu uratuje medialnego giganta

TVN zamierza znacząco zmniejszyć zadłużenie i poprawić generowane przepływy pieniężne po ewentualnej sprzedaży Onetu - podała spółka w komunikacie prasowym.

- (...) chciałbym zapewnić naszych akcjonariuszy, że w przypadku dojścia do korzystnego porozumienia w sprawie sprzedaży Onet, zarząd zamierza znacząco zmniejszyć zadłużenie Grupy TVN i tym samym poprawić generowane przepływy pieniężne - poinformował, cytowany w komunikacie, Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

W połowie kwietnia TVN poinformował, że podejmie negocjacje z Ringier Axel Springer Media ws. strategicznego partnerstwa w Grupie Onet.pl. Spółka zapewniła, że zamierza zachować mniejszościowy udział i być nadal zaangażowana w rozwój wspólnego przedsięwzięcia.

Reklama

TVN spodziewa się połączenia platformy "n" z Cyfrą+ pod koniec III kwartału

TVN spodziewa się zakończenia transakcji połączenia platformy "n" z Cyfrą+ pod koniec III kwartału tego roku - podał TVN w komunikacie prasowym.

- Ogłoszone pod koniec zeszłego roku połączenie platformy 'n' z Cyfra+ jest nadal w trakcie analizy przez regulatora i oczekujemy zamknięcia tej transakcji pod koniec trzeciego kwartału - poinformował, cytowany w komunikacie, Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

TVN informowała wcześniej, że spodziewa się decyzji UOKiK w sprawie fuzji 'n' i Cyfry Plus w lipcu.

W połowie grudnia na rynek trafiła informacja, że TVN wraz z ITI Media Group Limited zawarły umowy ustanawiające strategiczne partnerstwo z Grupą Canal Plus i połączenie działalności ITI Neovision, operatorem platformy "n" i Canal Plus Cyfrowy, operatorem platformy "Cyfra Plus". Celem transakcji jest połączenie platformy "n" i Cyfry Plus. Podano wówczas, że zamknięcie transakcji jest spodziewane w drugiej połowie 2012 roku.

Grupa TVN informowała również, że w wyniku zamknięcia transakcji rozpozna w swoim skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym niegotówkowy zysk w wysokości ok. 700 mln zł.

Celem transakcji jest połączenie działalności operacyjnej "n" i Cyfry Plus w polskiej branży płatnej telewizji poprzez utworzenie wspólnej platformy cyfrowej DTH "n/C+". Połączona platforma DTH "n/C+" będzie dysponowała 2,5 milionową bazą klientów i będzie mogła wykorzystać efekt skali, synergii i zwiększonej wydajności.

Dzięki stworzeniu spółki n/C+ oczekiwane jest osiągnięcie poprzez wzrost przychodów i optymalizację kosztów synergii na poziomie przekraczającym 250 mln zł w trzecim roku działalności. W efekcie EBITDA spółki powinna przekroczyć ostrożnie szacowany poziom 550 mln zł w roku 2015, obsługując na koniec tego roku ponad 3 mln klientów.

Po zamknięciu transakcji n/C+ będzie finansowała swój rozwój z własnych środków.

Na podstawie umowy akcjonariuszy, n/C+ będzie zobowiązana do wypłaty 75 proc. zysku netto w postaci dywidendy dla akcjonariuszy.

Głównym zobowiązaniem TVN w ramach Umowy Wspólnej Działalności jest wniesienie pośrednio lub bezpośrednio jej całego udziału w "n", natomiast głównym zobowiązaniem Grupy Canal Plus jest wniesienie pośrednio lub bezpośrednio jej całego udziału w Cyfrze Plus do połączonego podmiotu "n/C+", w którym TVN będzie posiadał 32 proc. udziałów, Grupa Canal Plus będzie posiadać 51 proc. udziałów, a pozostałe 17 proc. kapitału zakładowego "n/C+" będzie kontrolowane przez UPC.

Zysk netto grupy TVN wyniósł w I kw. 184,9 mln zł

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w I kw. 184,9 mln zł i był wyższy o 24,1 proc. od konsensusu na poziomie 149 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w I kw. wyniósł 81,8 mln zł i był niższy o 2,4 proc. od średniej prognoz na poziomie 83,8 mln zł.

Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 419,3 mln zł i były wyższe o 1,6 proc. od konsensusu na poziomie 412,5 mln zł.

Zysk netto z działalności kontynuowanej TVN wyniósł 175,4 mln zł w porównaniu do zysku netto z działalności kontynuowanej w wysokości 12,8 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

TVN zanotował stratę netto z działalności zaniechanej w wysokości 5,7 mln zł w porównaniu do straty netto z działalności zaniechanej w wysokości 53,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Wskaźnik EBITDA TVN spadł o 10,5 mln zł do 107,9 mln zł ze 118,4 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Marża EBITDA spadła do poziomu 25,7 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2012. w porównaniu do 28,4 proc. w analogicznym okresie 2011 r.

Przychody TVN ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej spadły o 2,4 mln zł tj. 0,7 proc. do 356,1 mln zł, z 358,4 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Segment cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN zwiększył swoje przychody o 28,5 mln zł czyli o 16,2 proc., do 204,6 mln zł, z 176,2 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Przychody ze sprzedaży segmentu online TVN spadły o 1,5 mln zł, tj. 2,6 proc. do 56,8 mln zł, z 58,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Wskaźnik zadłużenie netto/EBITDA TVN na dzień 31 marca 2012 r. wyniósł 4,1. TVN dysponował środkami pieniężnymi i ich ekwiwalentami z działalności kontynuowanej o łącznej wartości 577,1 mln zł oraz środkami pieniężnymi i ich ekwiwalentami z działalności zaniechanej w wysokości 69,8 mln zł na dzień 31 marca 2012 r.

Przychody segmentu płatnej telewizji satelitarnej TVN wzrosły w I kw. o 16,2 proc. do 204,6 mln zł

Przychody segmentu cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN wzrosły w pierwszym kwartale 2012 roku o 28,5 mln zł, czyli o 16,2 proc. do 204,6 mln zł - podał TVN w raporcie kwartalnym.

Platforma 'n' zwiększyła swoją bazę abonencką netto o niemal 37.000 abonentów w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2012 r. Na dzień 31 marca 2012 r. platforma 'n' posiadała ponad 966.000 abonentów.

W okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2012 r. platforma 'n' odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 60,4 zł w porównaniu do 59,9 zł w analogicznym okresie 2011 r.

TVN podała też, że w I kw. 2012 roku Telewizja Na Kartę (TNK) zmniejszyła swoją bazę klientów netto o blisko 25.000 i na dzień 31 marca 2012 r. posiadała bazę klientów na poziomie ponad 324.000.

Na dzień 31 marca 2012 r. TNK HD posiadała ponad 83.000 aktywnych klientów.

Platforma 'n' łącznie z TNK i TNK HD posiadały na dzień 31 marca 2012 r. ponad 1.290.000 aktywnych abonentów i klientów, w porównaniu do ponad 1.124.000 na dzień 31 marca 2011 r.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ITI | Onet.pl | TVN SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »