Starbucks osiągnął rekordowe przychody w 23-letniej historii firmy
Sprzedaż sieci kawiarni Starbucks w ostatnim kwartale rok do roku zwyżkowała aż o 18 proc. do 4,9 mld dol. To największe przychody w 23-letniej historii firmy. Zarobek netto był większy o 22 proc. i wyniósł 626,7 mln dol.
Zwyżkę sprzedaży osiągnięto m.in. poprzez wykupienie japońskiego partnera w biznesie - Starbucks Japan i otwieranie nowych placówek. W omawianym okresie największa sieć kawiarni na świecie udostępniła klientom 431 nowe punkty i ma ich już prawie 22 tys. Gdyby odjąć ten efekt, wzrost przychodów wyniósłby 7 proc.
Firma z Seattle, działająca także w Polsce, obsłużyła o 23 mln konsumentów więcej niż rok temu. 18 mln z nich to byli klienci z USA. Pomogły programy lojalnościowe realizowane wspólnie z firmami Lyft (transport) i Spotify (muzyka).
Akcje Starbucksa drożały wczoraj na giełdzie Nasdaq o 3 procent.
Krzysztof Mrówka