Świetne półrocze Hyperiona
Giełdowa spółka Hyperion S.A. po zmianie strategii przeprowadzonej przy wsparciu głównego akcjonariusza, notowanej na warszawskiej GPW grupy MNI S.A., znacznie poprawiła wyniki finansowe. Hyperion S.A., jest obecnie teledostawcą usług multimedialnych.
Hyperion S.A. zyskuje na zmianie strategii. Zgodnie z nią nasza spółka z dostawcy usług dostępu do szerokopasmowego Internetu staje się teledostawcą multimedialnych usług kontentowych - mówi Robert Kwiatkowski, prezes Hyperion S.A.
Realizując nową strategię Hyperion S.A. odsprzedał spółki zależne (kilkanaście podmiotów, w tym Stream Communications Sp. z o.o.) i część infrastruktury telekomunikacyjnej na rzecz MNI Telecom S.A. (to ta firma jest obecnie ośrodkiem konsolidacji aktywów telekomunikacyjnych grupy MNI). Hyperion S.A. kupił też akcje i udziały czterech firm:
- 100% udziałów Lark Europe Sp. z o.o., czołowego producenta i dostawcy elektroniki użytkowej (urządzeń do nawigacji GPS, tabletów) pod marką LARK;
- 100% akcji Telestar S.A., nadawcy ogólnopolskiego satelitarnego iTV oraz kilku programów rozrywkowych w Wielkiej Brytanii,
- 100% udziałów Netshops.pl Sp. z o.o., spółki działającej w segmencie e-commerce, prowadzącą sprzedaż m.in. produktów niemieckiej sieci marketów budowlanych Praktiker oraz francuskiej firmy odzieżowej 3 Suisses;
- 20% akcji Mobini S.A., notowanego na NewConnect portalu społecznościowego.
Istotą nowego projektu jest wykorzystanie zasobów i know-how wszystkich spółek należących do Hyperion S.A. Na przykład współpraca Telestar S.A., nadawcy kanałów telewizyjnych oraz Lark Europe Sp. z o.o., producenta i dostawcy tabletów umożliwia zaoferowanie usług o charakterze mobilnej telewizji. Istotnym elementem nowej strategii Hyperion S.A. jest wprowadzenie na rynek tabletu multimedialnego, zdolnego do współpracy z różnymi standardami łączności oraz transmisji radiowej.
Pierwsze efekty nowej strategii
W marcu, po przyjęciu nowej strategii zarząd Hyperion S.A. szacował, że w 2011 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto będą na poziomie nie mniejszym niż 75 mln zł, przy EBITDA (zysk operacyjny przed amortyzacją, wynikiem na działalności finansowej i opodatkowaniem) nie niższej niż 12 mln zł. W II kwartale 2011 r. trwały implementacją nowej strategii: przeprowadzono reorganizację grupy (poprzez relokację aktywów), przygotowywano nową ofertą produktową. W ocenie zarządu udało się osiągnąć zamierzone cele. - Analizy rynku telekomunikacyjnego oraz dostawców treści telewizyjnych jednoznacznie wskazują, iż kompilacja atrakcyjnej oferty telewizyjnej oraz dostępowej w zakresie Internetu, zapewnia dziś najwyższe rynkowe wskaźniki ARPU, i tym samym wskaźniki finansowe dla prowadzonej działalności operacyjnej. Wypracowane w I półroczu br. przychody ze sprzedaży, a zwłaszcza EBITDA i zysk netto dają powód do optymizmu - mówi Robert Kwiatkowski, prezes Hyperion S.A.
W I półroczu 2011 r.
Według wstępnych danych, grupa kapitałowa Hyperion S.A. wypracowała:
"skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto w wysokości nie mniejszej niż 31 mln zł, wobec 18,9 mln zł rok wcześniej, co oznaczałoby wzrost o 64%.
- skonsolidowany zysk EBITDA w wysokości nie mniej niż 7 mln zł, wobec 5,4 mln zł rok wcześniej, co oznaczałoby wzrost o 30%.
- skonsolidowany zysk netto w wysokości nie mniejszej niż 4 mln zł, wobec 1,1 mln zł przed rokiem, co oznaczałoby wzrost o 264%.