Szacunki Black Point po trzecim kwartale

Zgodnie z szacunkami za trzeci kwartał 2011 roku Grupa Black Point przewiduje 15 mln zł skonsolidowanego obrotu. To oznacza 17 proc. wzrost wyników w porównaniu do analogicznego 2010 roku.

Zgodnie z szacunkami za trzeci kwartał 2011 roku Grupa Black Point przewiduje 15 mln zł skonsolidowanego obrotu. To oznacza 17 proc. wzrost wyników w porównaniu do analogicznego 2010 roku.

Zgodnie z szacunkami Grupa Black Point przewiduje 51 mln zł skonsolidowanego obrotu w ujęciu narastającym i 32 mln zł obrotu jednostkowego od stycznia do września 2011 roku. Spółka wypracowała w trzecim kwartale 2011 roku 9 mln zł obrotu jednostkowego i 15 mln zł skonsolidowanego. Po 9 miesiącach Black Point jest na dobrej drodze do zrealizowania zakładanej prognozy obrotowej na 2011 rok.

- Zrealizowaliśmy ponad 70 proc. zakładanej prognozy na rok 2011, a najlepsze sprzedażowo miesiące są ciągle przed nami - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Przewidywane wyniki potwierdzają słuszność przyjętej przez zarząd strategii i wybranych kierunków rozwoju. Co prawda, w ujęciu narastającym obroty grupy spadły o ok. 2 proc. w porównaniu do 2010 roku, jednak, biorąc pod uwagę słabszą niż jeszcze rok temu koniunkturę na rynku IT i w szczególności wzrost sprzedaży ilościowej, szacunki uznajemy za dobre - dodaje.

Reklama

Kluczowe dla osiągnięcia wyników na takim poziomie okazały się wzrosty sprzedaży ilościowej w dwóch podstawowych grupach produktowych w ofercie. W porównaniu do analogicznego kwartału 2010 roku producent osiągnął 10 proc. wzrost sprzedaży ilościowej w grupie atramentów i 14 proc. wzrost w grupie tonerów laserowych. Spore wzrosty zanotowała też należąca do grupy spółka Eco Service. Tutaj szacunki pozwalają mówić o ponad 30 proc. wzroście sprzedaży ilościowej w odniesieniu do trzeciego kwartału 2010 roku.

Black Point zamierza podnosić konkurencyjność swojej oferty i kontynuować politykę poszerzania sieci dystrybucji w kraju i za granicą. W trzecim kwartale spółka poszerzyła ofertę o kluczowe produkty z gamy kartridży do drukarek atramentowych. Dzięki temu Black Point już teraz w zakresie oferty atramentowej może konkurować z producentami sprzętu. W kolejnych miesiącach firma będzie koncentrowała się nad rozbudową oferty tonerów do drukarek laserowych. Kontynuowane będą również prace nad wdrożeniem nowej, wysokowydajnej linii technologicznej do produkcji głowic atramentowych.

- Nasze działania w zakresie rozbudowy oferty produktowej odpowiadają na aktualne zapotrzebowanie i potencjały rynku - mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Pointa. - Klienci coraz intensywniej poszukują sprawdzonych, wydajnych i wysokojakościowych materiałów do druku. A jak potwierdzają testy zewnętrznych laboratoriów badawczych, nasze produkty są pod tym względem lepsze od konkurencji. - dodaje.

Spółka kontynuuje ponadto działania zmierzające do pozyskania kolejnych partnerów dystrybucyjnych. W trzecim kwartale podpisała kontrakt ze sklepem internetowym Merlin.pl. Black Point umocnił też pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Podjął współpracę z popularną siecią massmarketów Cora, która posiada 85 sklepów wielkopowierzchniowych w Europie, z czego 7 na Węgrzech.

Publikacja szacunków za trzeci kwartał 2011 roku jest konsekwencją podjętej przez zarząd Black Point SA polityki informacyjnej. Publikacja raportu za trzeci kwartał planowana jest na 9 listopada 2011 roku.

Sprawdź notowania spółki Black Point S.A.

Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point - producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service - ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Spółka przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. TÜV Rheinland Polska, Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.

Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: trzeciej | Black Point S.A. | trzecia | Black
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »