TIM buduje grupę
TIM zamierza w najbliższych latach osiągnąć rentowność operacyjną na poziomie 10 proc. Spółka rozpoczyna budowę grupy kapitałowej i zapowiada zwiększenie do czerwca 2012 r. liczby przedstawicieli handlowych do 120 z 70 obecnie - poinformowali na środowej konferencji przedstawiciele spółki.
Naszym celem na kolejne lata jest uzyskanie 10-proc. rentowności operacyjnej" - powiedział na konferencji Maciej Posadzy, dyrektor ds. operacyjnych spółki.
- W I połowie 2011 roku wzrost przychodów ze sprzedaży o 20 proc., przełożył się na 125-proc. wzrost zysku operacyjnego. Wynika to z naszego niewykorzystanego dotąd potencjału magazynowego, który przy wzroście przychodów, pozwala nam utrzymywać koszty logistyczne na praktycznie niezmienionym poziomie - dodał w rozmowie z PAP.
W I półroczu 2011 roku rentowność operacyjna TIMu wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku do ok. 3,1 proc, wobec ok. 1,6 proc wcześniej.
Prezes spółki, Krzysztof Folta powiedział na konferencji, że prawdopodobieństwo osiągnięcia na koniec 2011 roku 20-proc. dynamiki przychodów ze sprzedaży rok do roku jest +duże+.
W 2010 roku przychody TIMu ze sprzedaży wyniosły 332,59 mln zł. W pierwszej połowie 2011 roku sprzedaż spółki osiągnęła 169,9 mln zł.
Przedstawiciele spółki zapowiedzieli na środowej konferencji rozpoczęcie budowy grupy kapitałowej TIM. - Przejęcie Marketeo.com pokazuje, że w ramach tworzenia grupy szukamy partnerów w innych sektorach. Chcemy dalej iść tą drogą - powiedział PAP prezes Folta.
Artur Piekarczyk, dyrektor ds. handlu TIM, powiedział w środę dziennikarzom, że spółka zamierza zwiększyć liczbę przedstawicieli handlowych do 120 z 70 obecnie.
- Chcemy to zrobić do czerwca 2012 roku, ponieważ wtedy wdrożymy nowy system CRM. Po wprowadzeniu, sprawdzimy jego wydajność i będziemy planować kolejne zwiększenie liczby przedstawicieli - powiedział PAP Piekarczyk. Przedstawiciele TIMu poinformowali ponadto, że spółka zamierza sprzedawać część produktów ze swojej oferty poprzez internet. W tym celu TIM uruchomi nowe serwisy internetowe.
- Zamierzamy rozpocząć sprzedaż części produktów z naszej oferty w internecie, tworząc nowe serwisy internetowe w oparciu o doświadczenie Marketeo.com - powiedział Folta.