TIM notuje rekordowe półrocze
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w I półroczu 2019 r. niemal 380,1 mln zł i były o 6,4% wyższe od obrotów w analogicznym okresie 2018 r.
Udział kanału e-commerce w przychodach TIM-u ze sprzedaży wyniósł 70,1%, a sama sprzedaż online przyniosła w pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. prawie 266,3 mln zł (+4,6% rdr.).
Szacowane obroty w czerwcu 2019 r. wyniosły 65,8 mln zł, tj. o 3% więcej niż rok wcześniej. Przychody z kanału e-commerce osiągnęły poziom 40,4 mln zł (-12,2% rdr.).
- Za nami rekordowe pierwsze półrocze. To powód do dużej satysfakcji i podziękowań - dla naszych klientów i pracowników. Zaufanie tych pierwszych w połączeniu ze znakomitą pracą i kompetencjami tych drugich daje efekty w postaci kolejnych rekordów TIM-u - zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
W pięciu miesiącach obroty TIM-u przekroczyły - częstokroć znacznie - granicę 60 milionów złotych. Wyjątek stanowił luty - najkrótszy miesiąc, z najmniejszą liczbą dni roboczych.
- To samo odczuliśmy w czerwcu. Co prawda ogół przychodów przekroczył 60 milionów złotych, przy dodatniej dynamice, ale już w kanale e-commerce zanotowaliśmy spadek.
Za sprawą długiego weekendu związanego ze świętem Bożego Ciała czerwiec 2019 roku miał de facto dwa dni robocze mniej niż rok temu, gdy Boże Ciało przypadło w końcówce maja. W ciągu tych dwóch dni sprzedaż online przyniosłaby około sześciu milionów złotych, których zabrakło, by móc być w pełni zadowolonym z wyników czerwca 2019 roku - wyjaśnia Krzysztof Folta.
TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika "Elektrosystemy", nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online. Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Interia.pl oprac MZB